Tillbaka i glesbyggden....

Så var man tillbaka från en härlig stockholmsvisit. En mycket trevlig vistelse men som de säger "Borta bra....." har dessutom gått och dragit på mig ett rejält halsont som jag hoppas bara är en liten förkylning som försvinner med halstabletter och sängläge. Så det är det jag satsat på hela söndagen och vad verkar hela måndagen med, förutom några "måste-ärenden" i närmsta lite större by men jag hoppas det går snabbt.

Lägligt nog fick vi ett väldigt trevligt väder i stockholm och allt flöt förvånansvärt bra. Morföräldrarna mådde bra, till hälften iallafall. Makens mormor är riktigt skröplig och dement dessvärre men morfadern var så pigg att han nästan såg 15 år yngre än sist vi såg honom, det vill säga en strålande herre på bara 80 när han i själva verket närmar sig 95. Det är härligt att sitta och fika med honom i köket i hans lilla lägenhet och fråga om hur det var när han var ung och han berättar hur det var i stockholm när han var grabb på 20-talet. Han pratar som i en gammal pilsnerfilm och minns när han var springgrabb.

På Sivletto fick vi finfina frisyrer som vanligt och de hade äntligen fått in "frisyrboken" så den slog jag till på, dessutom var den i ny uppdaterad upplaga. Ännu mer fina frisyrer och tips. Ett väldigt bra tips som jag redan tagit till mig är att man genom att spara sitt hår (alltså det som man rensar bort från borstar och kammar) och sedan när det uppnått lagom mängd tussar ihop det och lägger i ett hårnät som man syr ihop får sin alldeles egna hemgjorda "hår-rat". Det är ju supersmart, man gynnar ju både pysselsjälen och spar pengar samtidigt, borde ju räknas som miljösmart också när jag tänker efter.


Kommentarer
Postat av: Nadja- En salig blandning

Jag har ju första upplagan... Skulle bra gärna vilja klämma lite på den nya, hur många nya frisyrer är det? Står det? Hm... Kan man inte bara "uppgradera" gamla boken? Avis

2009-09-07 @ 21:19:49
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

Hm, ja, nu har ju jag bara bläddrat som hastigast i den gamla upplagan, men jag tror det är en hel del nya faktiskt...kanske mellan 5 och 10?? men det är bara uppskattningsvis, tror det är 30 sidor mer eller så, frisören nämnde något om det när vi pratade om det...

33 frisyrer fick jag det till iallafall när jag räknade "final styles" och så är det ju de där beskrivnignarna i början av hur man kammar och lockar ect.

Väldigt rolig är den iallafall och bara jag blir frisk från förkylningen jag dras med nu ska jag börja träna mig igenom boken så man kan bli bättre på att fixa håret. Är lite dålig på det men nu j*vlar ;)

2009-09-08 @ 10:05:09
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja

Men å, vad jobbigt med så många nya frisyrer suck Jag måste väl köpa den nya också då ;)

2009-09-09 @ 20:04:43
URL: http://ensalig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0