Med kniven i hand...

I lördags var modern, maken och jag på slöjdkurs, det handlade om att snida smycken och det var rackarns roligt. Först var jag lite tveksam, träsmycken, kunde det vara något verkligen. Men när vi väl börjat såga till våra ämnen (alltså det man snidar av) och jag väl satt kniven i det mjuka träet (vi snidade av färskt trä) så var jag fast. De tre timmarna som kursen skulle hålla på flög fram. Vi gick alla tre hem med massa ideér, en hel del träbitar att göra mer grejer av och inte så svåra skärsår på händerna som man skulle kunna tro. Faktiskt uttryckte maken sin förvåning över att jag inte skar mig alls, den enda som gjorde det var han själv. Vilken tilltro på min knivhanteringsförmåga!




Armbandet som jag gjorde på kursen ska jag färga och vaxa så fort träet torkat. Sen får vi se vad det blir, är väldigt sugen på att tälja till lite knappar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0