Ibland måste man bara sticka....

Har beställt den här boken.... A Stitch In Time av Jane Waller och Susan Crawford... Efter några dagar på syfestivalen i Borås där man är omgiven av garner, inte minst de vi själva säljer, samt stickälskande damer (för det är nästan uteslutande kvinnor på dessa tillställningar) så ligger inspirationen på topp. Jag kände ett behov till att bli bättre på att sticka och den här boken kändes så härlig att det inte gick att motstå. Sextio olika stick och virkmönster baserade från orginalmönster från 20 till 40-tal. Jag längtar tills den här godingen kommer hem till brevlådan....

 

 

Just nu håller jag på att virka en snood i cyklamenrosa bomullsgarn. Den är riktigt tjusig och matchar den nyfärgade linnekjolen ruskigt bra. Det där med att virka är inte så dumt. Inte dumt alls.....

 

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Å vad spännande, var den dyr? Vart beställde du den?

Har sett några av modellerna på tröjorna hos diaryofavintagaegirl.com och är själv så sugen! Är dui bra på engelska? Känner nog att det kan bli ett problem för mig...

2009-09-29 @ 07:13:45
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

Nja, den var rätt dyr. Jag beställde från Amazon.co.uk men den fanns på bokus också, men där var den dyrare så jag var en miljöbov och beställde från england istället.

Jag är rätt bra på engelska faktiskt, sen så kanske jag får lite problem med en del sticktermer på engelska kanske...Får jag är inte såå bra på att sticka. Men min mor som är en hejare på att sticka har lovat att hjälpa mig. Jag hoppas på några mönster på virkade tröjor, för av någon anledning så känns virkning mycket lättare... :) Det är nog bara en träningsak, har inte gett upp på stickningen, och med snygga mönster så är det ju en ännu större drivkraft att lära sig bemästra det.

2009-09-29 @ 11:14:46
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja

Det är det där med snålheten... Jag tycker om att kopiera böker från bibblan! Fy skäms Vill ju köpa så mycket! Kanske du kan visa lite ur boken så småning om så kanske jag blir "tvungen" att köpa den jag med ;) Ser fram emot att se vad du börjar med ur boken!

2009-09-29 @ 12:25:08
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

absolut, kan scanna in och visa upp, gissar att det finns rätt många fina inspirerande bilder, som de med Fleur till exempel....Ja, det ska bli kul, lite inser jag dock att det kanske tar lite tid innan man har en tröja färdig...Eftersom jag är rätt seg på att sticka...man får hoppas de har lite smått också, så det blir något färdigt fort :);)Men skam den som ger sig brukar det ju heta... :)

2009-09-29 @ 19:00:39
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0