Härlig Vildros...

Jag är totalt inne på Weleda-spåret just nu...Fick ju i födelsedagspresent den här duschkrämen av systern...


 

....och den är verkligen härlig. Mjuk och krämig och en jättefin rosdoft...



När min rengöring från Dermalogica tog slut bestämde jag mig för att även där se mig om efter något annat. Först klurade jag på att inte ta rengöringen i mandelserien eftersom det där med att ha rengöring och kräm i samma serie känns så härligt korrekt och organiserat. Men, nä, den flaskan var så yttepyttig så jag slog till på rosen. Hur stor skillnad kan det göra tänkte jag. Den är lika härlig som bodylotionen, som rosdoftande tjock grädde, man bara längtar till kvällen då man ska borsta tänderna och sedan slutligen tvätta sig i ansiktet med den där rosiga drömmen. Jag trodde först att det skulle bli lite svårt att få bort all make up med den, men det visar sig att trots sin mildhet var den förvånansvärt effektiv. Tummen upp med andra ord. Åh, vad härligt det är att hitta nya hudvårdprodukter och verkligen bli småförälskad i dem.....

 

Först var jag tveksam till att rengöringen var förpackad i glasflaska, jag trodde det skulle bli svårt att få ur allt. Men det var ju innan jag insåg att den var förhållandevis lös (rinnig känns som ett negativt ord för en så härlig rengöringslotion). Nu när man vant sig känns glasflaskan som ett plus. Mer genuint och äkta.. Bort med plasten och in med andra mer hållbara material. Jag längtar tills hela badrumsskåpet kan vara fyllt av matchande Weleda-produkter....I julklapp kommer jag nog önska mig Wildrose cremebad. Med tanke på alla andra ros-produkter gissar jag att även den kommer lukta och kännas som himmelriket och för en badjunkie är ju det allt man drömmer om....


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Låter som du hittat nåt du gillar! :)



Tänkte passa på och fråga dig om tips på borste till mineralsmink igen. Gjorde ny blandning idag och tänkte skaffa en riktigt bra borste.



Kram

2009-09-24 @ 19:29:52
Postat av: Olivia

Tjena!!!!! Joru, jag gillar min smashboxborste nr 19, fast ibland tycker jag den är lite stor iofs....hmm..kanske finns någon annan smashbox som är smidigare, men själva borsten är jättebra i kvalitén...Tycker nog att Jane Iredales borstar är hyfsade också...kolla här annars för tips....tycker hon skriver bra



http://rocketqueens.blogg.se/2008/february/kabuki-brushes-smashbox-vs-everyday-minerals.html



Sitter på hotellet i Borås nu och smälter middagsmaten (är på syfestivalen och säljer) åt på en grekisk resturang. Mamma blev så mätt att hon nästan spydde, hehe, men det var det godaste vi någonsin ätit typ. Ska gå dit imorgon också, ska dock inte ta friterad fetaost som förätt (det är mättande ;);) )....



kraam°

2009-09-25 @ 22:32:28
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

Tjena!!!!! Joru, jag gillar min smashboxborste nr 19, fast ibland tycker jag den är lite stor iofs....hmm..kanske finns någon annan smashbox som är smidigare, men själva borsten är jättebra i kvalitén...Tycker nog att Jane Iredales borstar är hyfsade också...kolla här annars för tips....tycker hon skriver bra



http://rocketqueens.blogg.se/2008/february/kabuki-brushes-smashbox-vs-everyday-minerals.html



Sitter på hotellet i Borås nu och smälter middagsmaten (är på syfestivalen och säljer) åt på en grekisk resturang. Mamma blev så mätt att hon nästan spydde, hehe, men det var det godaste vi någonsin ätit typ. Ska gå dit imorgon också, ska dock inte ta friterad fetaost som förätt (det är mättande ;);) )....



kraam°

2009-09-25 @ 22:33:41
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hmm..., tja, jag gillar min smashboxborste nr 19, fast den känns ibland lite stor. Men det kan ju finnas någon mindre kabuki från smashbox kanske. För de håller nog bra kvalité. Sen så tycker jag Jane Iredales var helt okej...kolla här annars för fler tips...



http://rocketqueens.blogg.se/2008/february/kabuki-brushes-smashbox-vs-everyday-minerals.html



Ligger på sängen på Grand hotel i Borås (är på syfestival och säljer) mamma snarkar som en liten gris brevid mig, håller på att smälta middagen (var på grekisk resturang). Hehe, mamma blev så mätt att hon nästan kräktes och jag med. Men det var gott...Lite för gott bara..



Kraam!

2009-09-25 @ 23:58:11
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Underbart! Jag som satt och funderade mellan Smashbox som du tipsat om för längesen och den här från Everyday. Ska förstå mig på hur man beställer bara, sen blir det shopping från Everyday minerals. :)



Hoppas ni lyckas bra på mässan! Utöver den goda maten ;)



Kram!

2009-09-26 @ 16:03:37
Postat av: Nadja

Weleda är underbar!

Jag har mandels ansiktskräm! Den är ljuvlig! Ska köpa på mig lite mer av deras produkter nästa månad, den här lönen var verkligen ynklig...

2009-09-26 @ 16:56:40
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: olivia

Ann-Sofie

Ja men så bra!! du får berätta sedan hur det går, är nyfiken! Åh, vad härligt att beställa saker, är så spännande att gå och vänta på paket från utlandet!



Nadja

Jo jag är jättenöjd med min mandelkräm jag med, finns ju massor med sake från Weleda man vill ha... :) men allt har ju sin tid :)

2009-09-26 @ 22:02:55
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0