En varm toddy....

Igår var jag väldigt hostig och lite frusen så jag gjorde mig en varm toddy på svartvinbärssaften jag gjorde för några veckor sedan. Det är väldigt gott och värmande och den rika svartvinbärssmaken gjorde sig väldigt bra i en toddy.

Jag tog en slurk portvin, Grådask för den tycker jag är klart godast, kanske två-tre cl eller så. Sedan fyllde jag på med varm svartvinbärssaft och till sist rörde jag ned lite honung som fick smälta. Gott och lenande för halsen. Att ha honung i eller ej beror nog på vad man har för saft, jag tycker om att ta mindre socker i min saft än vad som ofta står i recept, för jag föredrar en saft som inte är för söt. Men i det här sammanhanget var det gott med lite extra sötma.

Nu längtar jag nästan till vintern, att vara ute i snön och komma in rosig om kinderna och värma sig med en varm toddy framför brasan.....





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0