Om att hitta skatter....

Ibland blir man så glad. Som idag när jag rotade lite i en garderob och hittade en oansenlig liten pappkartong, öppnade den och hittade en skatt. Gamla mönster!!! En del av mönstrena var till barn, jag antar att det är saker som min mamma fått uppsytt av mormor Anna och gammelmormor Agnes som liten flicka. De mönstrena var fina men än så länge har jag inte så mycket glädje av dem. Till skillnad från mönstrena till dam. Bland annat de här fyra godbitarna.













Nu är mitt enda bekymmer tid. För jag har så mycket att göra den närmsta tiden, så många olika projekt som jag måste ta itu med att jag inte vet när jag ska få tiden att räcka till att sy upp några av dessa modeller. Kan inte bestämma vilken som är finast, de är så fina allesammans att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Sen fanns det ju fler mönster som såg rackarns fina ut, till exempel en tjusig morgonrock, en blus och tjusig dräkt med tillhörande pennkjol.....

Jag antar att jag tillsvidare får nöja mig med att titta på dem och klura ut vilka typer av tyger som är bäst att sy de respektive modellerna i. Det är ju också en rätt trevlig sysselsättning, tills jag får tiden att sy dem det vill säga. Kan ju erkänna att det kliar i fingrarna. Men som sagt, var sak har sin tid.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Älskar den andra (den högra med brochknäppningen)och den fjärde modellen (snygg och praktisk)



Båda tycker jag kan passa i tunn fin ylle och den första av de nämnda blir garanterat en killer i bommullssatäng och den andra passar i en tunn bommull till sommaren!

Tycker jag!

Jag älskar att drömma! Fundera! Det är så roligt!!!

2009-10-14 @ 18:52:11
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: olivia

Ja visst var de fina....tror även den andra, högra med brochknäppning kan bli snygg som finklänning i typ taisiden. Till typ bröllop och sånt, inte för att någon av mina kompisar gifter sig men... :)

Men nu till hösten är ju tunt fint ylle det som regerar, ska försöka hitta något som passar bara...Den översta ska jag nog vänta med till våren, känns som sommarklänning i blommig bomull...



Ja visst är det härligt, Jag önskar bara att tiden räckte till att förverkliga allt som försigår inne i skallen...

2009-10-14 @ 20:25:55
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0