Visst vill man va´ en "jumpergirl"....

Old woogies har inte bara väldigt snygga skor, de stickade bomullsjumparna är väldigt tjusiga. Jag vill ha en av varje....De har dessutom kommit med några nya modeller, speciellt den gula föll mig på läppen. Jag har nämligen precis börjat gilla gult. Gult som annars kan vara en liten svår färg kan ju, insåg jag, med rätt färger till vara fasansfullt flott. Jag kan tänka mig den gula jumpern med ett par vita linnebyxor i sailorstil med en liten vit sidenscarf knuten om halsen, kanske till och med med en gul basker som pricken över i.....Gult kanske ska bli färgen att möta våren med, som en liten tussilago som tröttnat på snön.....






Jag hade faktiskt en gul angora-basker när jag var liten, den skulle ha varit perfekt. Men den bet en hund sönder, sedan började mamma ha den som "stall-mössa" och nu är den verkligen inget jag skulle vilja synas i, om den ens finns kvar. Jag kommer ihåg hur pappa brukade kommentera den där mössan, när den blivit degraderad till "stallmössa" alltså, och försöka få henne att slänga den. Men hon gillade den och det gjorde jag med. Innan den blev ihjälbiten det vill säga. Alldeles luddig och gul, som en liten, liten tussilago...


Den röda jumpern känns som något man har på sig på julafton, tillsammans med en tweed-kjol och en röd sammetsrosett i håret....Även den blå tycker jag man får lite "skid-stuge-vibbar" av. Eller kanske "kryssnings-vibbar" då självklart inte finlandsfärja utan mer amerika-ångare....




Kommentarer
Postat av: Betty Lou

åh den blå är underbar! synd att dom inte hade mer i grönt :D

2009-11-11 @ 14:40:53
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Hehe, mjo...Men hållar man utkik kanske det kommer? ;)

2009-11-11 @ 16:14:50
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0