Gymnastik....

När jag satt och bläddrade i stickboken och funderade på vad jag skulle börja med så fastnade min blick flera gånger på ett mönster alldeles i början, ett stickad baddräkt i klassisk 20-tals modell. Så började jag även tänka på det där med midjemåttet och att jag i avsaknad av friskis och svettis-etablissemang någonstans i närheten där jag bor borde ta tag i det där på egen hand. Har långt om länge funderat på att börja köra pilates hemma, till en sån där käck video. Ju mer jag funderade på det desto mer insåg jag vad rolig pilatesen borde bli om man gjorde den i en retro-bad/gymnastikdräkt. Kanske borde man skaffa sig en liten boll också och kasta upp och ned. Istället för renodlad pilates gå mer på en Ling-inspirerad gymnastikrutin.

 






De här bilderna hittade jag här på Flickr. En marinblå baddräkt i ekologisk bomull i liknande modell som på det nedersta fotot tror jag det får bli. Åh, vad synd att det inte är vår än på ett tag. För när man ser de här skönheterna vill man ju glömma allt vad de närmsta månadernas snö och slask heter. Tänk att gå ut i trädgården och gymnastisera lite med sin boll i den fågelkvittrande friska vårluften. Det låter verkligen som ett ytterst trevligt sätt att "vrida igång vardagen med"......


Slänger med en liten rolig film från Lingiaden -49....Svts arkiv, det är grejer det.....


Kommentarer
Postat av: Nadja

Skulle också vilja sticka en baddräkt! Såg en bok om bara badräktsmodet på bibblan i dag föresten!

2009-11-11 @ 18:35:54
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

Ja, det är så fint..men man kan ju undra hur det är att bada i. På något sätt tror jag nog de modernare badräktstygerna är lite bekvämare kanske.....torkar nog snabbare i vilket fall som helst ;)

2009-11-11 @ 21:14:16
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0