Den senaste kjolen!

Den senaste kjolen, det vill säga en till helt rundskuren kjol i ylle. Det är en väldigt bekväm modell och ger dessutom schysst 50-tals känsla. Rejält tight i midjan och en massa härlig vidd och framför allt är den trevligt varm i dessa annalkande vintertider....Något som den verkligen fick bevisa i lördags då vår mysdag förvandlades till äventyr då bilen helt plötsligt gick sönder och fick bärgas. Vilket lämnade oss stående på gatan i kyligt regnrusk väntandes på skjuts. Något som kunde varit obehagligt var inte så farligt för jag frös ju trots allt inte om benen samtidigt som jag kände mig rätt chic faktiskt.....

 

Som tur är hade vi betalt assistansförsäkring, vilket underlättar extremt när man får fel på bilen. Bara att ringa ett nummer och få bilen bärgad och dessutom få låna en hyrbil, utan kostnad.....Det är nog de mest välinvesterade pengarna någonsin.... Nu måste vi visserligen åka tillbaka till Stockholm och hämta bilen men det får man väl stå ut med, när allt trots allt löste sig så bra.....Till råga på allt var det inte så farligt mycket fel på bilen, bara en klämma till kylarslangen som rostat sönder. Man ska inte ha otur!

 

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Oj! Vilken tur att ni fick hyrbil! Skönt med varm kjol då ;) Och så kikade väl bärgaren lite extra noga på en sån elegant dam :D

Det är ju klassisk 50tals längd ser det ut som! Har du skurit den i två våder som det ser ut som?

Super snygg är den!



Föresten, vad har du för varmt på överkroppen? Något hemsytt, ärvd päls eller något snnat spännande?

2009-11-19 @ 09:18:40
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

Ja det var jäkligt skönt, bra med försäkring :)

Ja det är två våder, gjorde efter mönstret i den där boken som jag såg du också har, mönsterkonstruktion tror jag den heter, orange typ.



På överkroppen (ja, inte på den bilden då, för där var jag ju inne i varm lägenhet så där hade jag bara en vanlig topp i bomull som jag sytt) så brukar jag ha kofta och sedan en svart 50-tals kappa med persianpäls-krage och muddar. Den har korta ärmar så man får ha långa handskar till. Men den vida kjolen kommer inte riktigt till sin rätt till den faktiskt. funderar på att sy en kort liten jacka, smal i midjan med någon slags pälskrage eller så...Så man inte förlorar den där 50-tals siluetten. Men jag har inte kommit på riktigt hur jag vill den ska se ut än, får googla efter inspiration och sedan se vad man kan hitta på..... :) Eller har du något tips??

2009-11-20 @ 11:53:54
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0