Pin-curls under rosa siden....

Det är väldigt spännande känsla tycker jag när man lagt pin curls och går och väntar på att det ska torka. Man vet ju inte hur det ska bli, om man lyckats eller ej. Jag lägger inte ut någon bild på resultatet, eftersom det inte blev riktigt som jag planerat.  Men ibland kanske det inte handlar om resultat utan om vägen dit. Det gäller både hårstyling och livet i allmännhet tror jag, och vägen till lockigt och vågigt hår är spännande. Skulle man bott kvar i Göteborg och varit hemfallen åt ordvitsar skulle jag skrivit att den var hårresande.

Sidenscarfen färgade jag samma morgonsom jag lade håret, eftersom det var så soligt ute torkade den på bara 10 minuter. Maken hade en färgning igång (Jobbar ju med sånt...) och jag lät den lilla sidenbiten slinka med eftersom det var ett rosa färgbad.

Det blev bra resultat av en ingivelse.

Scarfen har precis rätt storlek för att knytas om håret utan att det blir en jättestor knut som sitter och stör i nacken...Den blev så bra att jag skyndade mig att göra iordning ett extra färgbad och gjorde en likadan fast blå som himlen.







Kommentarer
Postat av: Carro

Snyggt bruden!

2009-05-18 @ 14:24:15
Postat av: olivia

tackar tackar bruden!!!

Vet du, La vie en rose damp ned i brevlådan idag. såg den nyss...Lustigt va? (den var ju bra, men sorglig)

2009-05-18 @ 22:23:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Carro

Såg den igår med ju!!! Ja, visst är den sorglig....hon spelar riktigt bra. Tänkte skicka den till dig men jag hann uppenbarligen inte...hehe

Puss på dig!

2009-05-19 @ 09:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0