lördag på kammaren...

Idag är det en vilsam lördag, vilsammare än vad tänkt. Vi skulle egentligen måla snickerier vita och trappen grå. Men vädret ville annorlunda. Det var visserligen lite skönt att det inte gick att måla idag för igår var vi på grillfest hos ett par grannar och det blev sent och maken blev bjuden på whiskey (Jag blev givetvis också bjuden men tackade nej eftersom jag körde). Vi måste vara väldigt mjäkiga med tanke på hur trötta vi blev när klockan närmade sig tolv då de andra var i full gång och de var ändå i åldrarna mellan 45 och 70. Maken blev trött av all whiskey och jag blev nog trött av att bara se de andra stojja. Jisses! Men trots ålderskillnaderna var det trevligt, jag gillar speciellet en av granntanterna hon är 70 plus men har ändå massor av ungdomlighet och energi. Fasiken vad trött jag känner mig i jämförelse.

Åter till målningsplanerna, vi ber till vädergudarna att morgondagen ger ett mer ändamålsenligt väder. Istället för att jobba på huset sitter jag på min kammare och syr. Tänkte bli färdig med en blus i blå bomulls-bäck och bölja med en fin vit spetskant. Det kommer bli super. Jag älskar bäck och bölja-tyg, det är så skönt, mjukt och fluffigt och så det känns svalt på varma sommardagar. Den här biten är hittad i en av mormors gömmor för en massa år sedan, men jag har inte gjort något på det förrän nu. Även den här gången var det en pyttig bit som precis räckte. Det är så belönande att sy på sådana bitar, det känns så ekonomiskt att använda precis nästan allt av en liten tygbit.



I fönstret bredvid mitt sybord har jag en vas med hägg som jag plockade in på förmiddagen, jag älskar doften av hägg det är så vårigt och snart kommer syrénen som är ännu bättre. Åh, härliga modernatur att tillverka så många härliga doftande blommor, det är så man blir evigt tacksam över att inte vara allergisk så man kan njuta av vårens prakt och härlighet.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0