Fish 'n' chips!

Ikväll åt maken och jag fish and chips till middag. Det är så nedrans gott. Och efter att ha provat fish and chips på en mängd olika pubar runt om i Sverige har vi kommit fram till att vi lagar den godaste själva. Nu när man återigen kan äta torsk utan dåligt samvete så jublar "fish'n' chips magen". Jag brukar dubbelpanera fiskbitarna precis när klyftpotatisarna är färdiga och steka dem i olivolja blandat med smör. Till det har vi kokta gröna ärtor, HP sås och remouladsås och en god öl.

Jag gjorde en riktigt god remoulad-sås för första gången. Nu har jag inga riktiga måttangivelser eftersom jag gjorde lite på känn. Men receptet är ungefär såhär. (Fy tusan att man ätit köpt remoulad innan, ren lathet alltså och never again säger jag)

4 msk grekisk yogurt
4 msk majonäs
2 msk bostongurka
1 msk senap
lite citron ca 2 msk
salt
peppar





(Det hade nog varit ännu godare om jag hade haft kapris i, men det hade jag inte hemma. Men det var försvinnande gott som det var ändå.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0