böcker, böcker...

Hittade några böcker på Amazon som jag skulle vilja ha och förmodligen någon gång när jag lyckats spara ihop en liten peng kommer att köpa. Böcker kan man aldrig ha för mycket av (Förutom när man flyttar!) och speciellt inte när det gäller den här typen av böcker. Stora glassiga bilder, inspirerande och mysiga. Bara att drömma sig bort.








Den här vill jag ju givetvis ha med, tänkte köpa den när vi var till Sivletto i förra veckan men tyvärr var de slut.




Jag blev så hårinspirerad att jag fixade lite extra med håret idag. Färgade det......Brunt....Men inte med samma färg som jag brukar Colorance 3N (mörkbrun, nästan svart) utan 5N (som skulle vara ljusbrun, men som blev en riktigt snygg mörk brun i slutändan). Har en liten plan att bli mer naturell i hårfärgen, men eftersom jag färgat det så mörkt tidigare så är det en gradvis process, vill ju inte ha randigt hår. Tror nog att jag har mellanbrunt hår i verkligheten och det är väl åt det hållet jag vill...Eller en mjuk chokladbrun kanske...

Efter jag färgat klart i morse slog jag på stort och gjorde pin curls. Men, eftersom jag inte har någon vidare vana (rättare sagt ingen alls) så blev det lite sisådär. Men nu har jag bestämt mig för att bemästra tekniken till fulländning. Längtar tills jag har råd att köpa ovanstående böcker men tills dess ska jag träna på egen hand. Skam den som ger sig för fasiken..När jag köpte hårfärgen hade frisören rea på ett mousse från Lóreal som jag köpte och använde när jag lade pin curlsen, men jag tror jag måste skaffa lite läggningsvätska eller något att spraya på för att fixera det lite bättre. För det blev lite yvigt och burrigt. Inte riktigt så som jag tänkt. Men men, det blev iallafall hyfsat och lite roligare än vanligt rakt..

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

när det gäller pincurls så är det bara att öva öva öva. jag har hållit på några år och först nu är dom okej. 1940's hairstyles boken kostar ju flera hundra dollar och den är inge speciell faktiskt. jag har den som pdf-fil om du är intresserad?

2009-05-17 @ 00:30:09
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

jag anade att det var övning som gällde. Kände liksom i fingrarna att det var svårt att få dem att göra som huvudet ville. ;);) avigt liksom..Men jag blir så inspirerad när jag ser dina hårinlägg att jag måste börja greja med det där själv också....



aha, är den inte, vad synd för den såg fin ut.

Skulle jättegärna få en kopia av din pdf fil om du har lust att skicka den.



[email protected]



2009-05-17 @ 10:28:18
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0