En liten broderad hätta...

När jag var i Dalarna med mor på vävmässan i höstas så köpte jag material till en sån där söt hätta i hemslöjdföreningens monter. Har inte blivit av att jag gjort någonting på den än men så här långt har jag kommit. Det är riktigt kul att brodera faktiskt och inte alls svårt bara man fått lite kläm på det. Jag har inte helt följt de prickade riktlinjerna utan gjort lite som jag tyckte det blev snyggt. Nu gäller bara att få den andra sidan att bli exakt likadan. Den kommer nog bli riktigt söt men maken har ställt sig undrande till när jag i fridens namn ska ha på mig den. I samma andetag han säger det undrar han om jag inte kommer att tycka det är lite pinsamt att gå omkring med. Det är ju inte så att jag har resten av hembyggsdräkten så det blir en ensemle.

Men men, han ska allt få se. Jag ska nog få till en söt outfit med hättan som pricken över i. Jag har velat ha en sådan hätta ända sedan jag första gången såg en liknande på den söta Elsalill i filmen Herr Arnes penningar från 1919. Det är en riktig melodram och romantiskt så det river i själen men det slutar ju inte så lyckligt, inte för stackars Elsalill iallafall. Men hon är söt i sitt långa hår och sin hätta. Precis så söt ska jag bli när hättan är färdig, sen är det bara att ta på sig träskorna och köpa en get så kan man gå ut och mjölka om morgonen och känna sig riktigt fäbods-romantisk.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad duktig du är! Kul att vara pysslig. Ska också satsa på det! Kraam

2009-03-15 @ 12:55:08
Postat av: Olivia

det är väldigt avkopplande att pyssla faktiskt. Hasr man ett bra handarbete eller "pyssel" kan man ju riktigt gå in i det och glömma bort sig en stund. Det är skönt.

2009-03-15 @ 13:37:39
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0