Solig helg med bilar och glass...

Denna helg har maken och jag varit hemma i mitt föräldrahem. Hade grillfest tillsammans med en barndomskompis på fredagen och dagen efter köpte vi glass på torget i stan. Som om inte det vore nog så var det samtidigt veteranrally i stan. Det var mycket trevligt att att sitta vid vattnet och se en massa fina bilar defilera förbi när man äter sin mjukglass. Det var alla möjliga sorters bilar, nästan mest från 30-40-talet men även senare modeller. Schyssta jänkare, en riktigt fin silvrig Volvo 164, till och med Mini som nästan såg fånig ut efter alla de stora svulstiga ford´arna och buicks´arna som föregick den. (Hmm...ser lite fånigt ut att skriva i plural..)

Men det var inte bara bilar med i rallyt, utan även mopeder, cyklar  och till och med traktorer. Då önskade jag nästan att vi fixat vår 142´as lack (den är rätt sliten och matt) och var med själva. Men, det var trevligt att vara åskådare också. Maken blev väldigt sugen på en veteranmoped. Vi får väl se hur det blir med den saken....

Den absolut finaste bilen var en röd Amazon som från vår utkikspunkt såg ut att vara "mint-kondition". Tyvärr hann jag inte få upp kameran men det var nog lika bra, sånt där är nog bäst att bevara i minnet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0