Körsbärstyg..

För ett tag sedan köpte jag det här tyget på tradera. Det är egentligen en gammal gardin från 50-talet, men jag håller just nu på att omvandla den till en veckad kjol. Tyget är i jättefint skick, ser inte ens använt ut och är en skön tunn bomullskvalité. Jag misstänkter att när kjolen väl är färdig kommer det bli ett älskat favoritplagg, för jag älskar tyget redan nu. Jag övervägde första att göra en kjol liknande den blå jag sydde för några veckor sedan, men kom på sedan att en veckad är bättre för då behöver jag inte klippa så mycket i tyget utan kan behålla det nästan som det är, fast i förändrad form...






Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad fint det var! Tror kjolen kommer att bli mycket snygg och passa dig perfekt! Kram från Carro

2009-07-01 @ 09:00:46
Postat av: olivia

Visst var det fint, blev helt lyrisk när jag såg det på tradera. Är svårt att hitta tyger med körsbär på, har kollat länge....Lägger ut bild så fort jag sytt färdigt kjolen!



Kram!

2009-07-01 @ 10:58:30
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag kan knappt vänta tills jag får se resultatet!

2009-07-03 @ 12:22:50
URL: http://ensalig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0