regniga filmkvällar...

Tisdagar är favoritdagen just nu, tv-mässigt iallfall. Inte nog med att Morden i midsomer går på ettan, precis när morden är avslutade och utredda så kan man zappa över till tvåan där svt's Hitchcock-serie just nu är i full rulle. Sex filmklassiker ska de visa, tre har redan gått. På tisdag går en av mina absoluta favoriter Notorious med den underbara Ingrid Bergman och den stilige Cary Grant. Det är verkligen en film att kura ihop sig i soffan till och smutta på en kopp te. Både kärlek och spänning på hög nivå blir det när Cary och Ingrid är spioner i Argentina på jakt efter nazister som flytt efter andra världskriget.




Kommentarer
Postat av: Betty Lou

är lite besviken på midsomer denna säsong, typ sitter och gäspar. och i ett avsnitt tog det 40 minuter innan nån dog :(



tror min favvo är 39 steps, tror jag såg den första gången när jag var typ 10-12. samma the lady vanishes, så jäkla bra. riktigt spännande!



jag har faktiskt nästan alla hitchcock, tror jag saknar hans 2 sista. tänkte kolla alla i kronologisk ordning

2009-07-19 @ 22:52:29
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

JA!! A lady vanishes är så härligt mysig. Tjejen som är hjältinnan är så söt också, så fin frisyr och klädstil. Gillar när man åker tåg på film, önskar att tågen nuförtiden kunde ge samma myskänsla. Var det inte i de 39 stegen som det är helt tyst i början för att de gjorde den som stumfilm först men kom på sen att de skulle göra en talfilm av det??? eller blandar jag ihop det men någon annan tro...hm..



Hitchcock är bra iallafall.. både de tidiga och de senare...

2009-07-20 @ 11:40:48
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

nä, du kanske tänker på hell's angels? howard hughes film från -30. jag har den med, men inte hunnit se den än. för 39 steps kom 1935.

2009-07-20 @ 14:57:52
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

hmm..vet inte,,,jäkla kaninminne...kanske var så...finns ju rätt mkt film därute att hålla ordning på i minnet...

2009-07-24 @ 12:56:11
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0