weekendsemester mitt i veckan,,,

Maken och jag kom precis hem från en liten tripp till Stockholm. Vi har gått omkring massor, fönstershoppat, kollat in stadsmuséet och klippt oss..... Vi hann även klämma i oss en varsin guinnes på O´learys på stationen innen vi åkte, det var den skränigaste puben jag varit på tror jag, men en guinnes satt inte fel trots ljudvolymen.

Höjdpunkten på vår stockholmstur var Sivletto, det var väldigt skönt att äntligen klippa sig för det var ett tag sedan jag gjorde det. Har helt enkelt inte fått till tiden så den räckt till att åka till huvudstaden och behagade inte nödklippa mig hos någon bonläpps-frisör (No offense alla lantorts-frisörer) Blev som vanligt väldigt nöjd, hon kan klippa Cajsa det är ett som är säkert. Makens frisyr blev bra den med, man vill ju vara nyfriserad när man flyttar in i sitt nya hus. Det är ju bara allmänn hyfs egentligen...

Råkade även, när vi ändå var där prova ett par Pace jeans med hög midja. Har ju varit en kjoltjej ett bra tag nu och har faktiskt inte haft byxor på mig mer än en handfull gånger de senaste fyra åren så jag var lite nyfiken. Sen har jag ofta bävat för just högmidjade byxor för att man kanske skulle riskera att bli för "lårig" och "rumpig" men jag upptäckte när jag provade att man faktiskt blev alldeles lagom "lårig" och "rumpig". Så det blev för maken att hiva upp plånboken för det blev ett merköp som hette duga, var bara tvungen att ha jeansen. De var ju så snygga. Och jag som inte tänkt köpa dem, provade ju dem bara lite på skoj under tiden som maken stod och babbla med personalen.

Köpte lite annat smått och gott med, ett till strechigt brett skärp. ett hårnät och så fyllde maken på sitt lager av pomada. Men det bästa var ändå jeansen, längtar till imorgon då jag ska inviga dem. Känner mig som när man var barn och fick nya vårskor, man ville bara ut och springa in dom. Får se huruvida jag springer in mina nya jeans eller ej. Har ju faktiskt en del flyttpacking att göra också, och man kan ju inte hinna allt.



(Bilden kommer från Sivlettos hemsida)

Kommentarer
Postat av: betty lou

älskar pace. har hur mkt som helst därifrån. tyvärr kommer jag inte för tillfället i mina pace-jeans, för mycket cupcakes haha

2009-01-15 @ 19:21:24
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Jag gillar dem skarpt ja med, fast jag är nästan lite orolig att jag köpte för stora, de var ju lite stretch och de har gett med sig en del redan, trots att de satt som en smäck i affären. sen har man ju alltid den där planen att gå ner några kilon...men men, får väl investera i ett par till i mindre storlek den dagen de blir för "pösiga". :)

2009-01-18 @ 07:50:30
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0