I valet och kvalet....

Just nu har jag otroliga valkval...Jag hatar att välja, det kan vara vadsomhelst men det ger alltid stor beslutsamhetsångest. Ibland kan jag stå i 10 minuter vid müslihyllan på mataffären med ångest för att jag inte kan bestämma vilken som är bäst. Det ger min man psykbryt och jag kan förstå att det är irriterande, jag själv blir ju irriterad på mig och min beslutsamhetsångest.

Så när det gäller större saker än müsli tro fasiken att man får svårt att fatta ett belut. Nu är det glasögon som gäller. Måste ha nya för jag ser dåligt och får ont i huvudet. Men vilka det är frågan. Har redan ringat in urvalet åtskilligt eftersom jag vet att jag bara vill ha Alain Mikli-bågar. Mikli är bäst så enkelt är det. Dessutom passar hans bågar min ansiktsform väldigt bra och de är lite mer stylich än många andra.....Hade ett gäng hemma över helgen och hittade en modell som passade väldigt bra. Men de var väldigt röda. Jag hade ju siktat på glasögon i en färg som är lite mer flexibel, men de röda såg bäst ut och kändes bäst.

Det här är inte rätt färg, den röda jag provade som Synsam hade var mer körsbärsröd.





Eftersom jag var lite osäker på färgen frågade jag om det fanns fler färger i samma modell, det gjorde det tydligen. En mörklila/transperent och en mellanlila. Nu vet jag ju inte om den här var den lila som menades, med tanke på att den röda ovan inte var rätt. Men den kanske ger ett hum iallafall....Nu är ju bara frågan, ska jag köra på rött, som var coolt men som kanske inte är en färg som man kan kombinera med allt i garderoben. Eller ska jag beställa ett par lila som jag faktiskt inte provat. Som tur är har man inte köptvång om man beställer iallafall. Men det är ju lite bökigare än att bara ta de röda som de hade inne.....Klurigt.......







Kommentarer
Postat av: LisaM

Hej!

Såg i något av dina tidigare inlägg om svårigheten att hitta strumpor. Här handlar jag alla mina; www.stockingshq.com

Jätte bra sida med låga priser och snabb frakt.

Lisa M

2009-02-04 @ 16:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0