Tekannan också!

Jag glömde visst. Från systern en av de bästa klapparna, vilket jag i och för sig sa om nästan alla.

En fin krämvit och väldigt rar tekanna. Välbehövligt för min gamla har gått sönder och i det här hemmet dricks det te minst en gång om dagen. Med det får jag ju även tillfälle att visa upp bordstabletten jag sydde igår. Jag fick vaxduken av maken i födelsedagspresent, men vi insåg efter ett tag att vi inte är "vaxduk-på-bordet-männsikor". Det är ju så bökigt att torka av när den glider och ja....Men, inget skall ju förfaras. Så jag klippte den i bitar och sydde på en spetskant. För bordstabletter är mycket lättare att hantera. Det blev riktigt sött faktiskt.....

Dessutom klippte jag runt de extraprickar som min make skapat genom att söla Sambal Oelek som färgar av sig något infernaliskt på vaxdukar. Smidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0