Något för alla mörka onsdagskvällar...

I onsdags hade Svt premiär för serien "True blood" och för den som missade den så visas första avsnittet även på SvtPlay ett tag framöver. Jag är ju en sucker för vampyrhistorier så jag kommer sitta bänkad varje onsdag för den här serien hade verkligen allt en vampyrhistoria ska ha. Den var mörk och sensuell med ett visst mått av humoristiska inslag och hjältevampyren hade mucho, mucho sex appeal. Den mörke och mystiske vampyren "Bill" spelas av Stephen Moyer som man kanske känner igen från ett gammalt Morden i midsomer-avsnitt, det där som utspelar sig på ett new age-kollektiv, han spelar en fotograf som kommer för att "relaxa". Hjältinnan, servitrisen "Sookie Stockhouse" gestaltas lika bra av Anna Paquin och tillsammans tror jag de kommer bli en bra duo som jag ser fram emot att följa i höst. Men så är det ju också skaparna bakom "Six feet under" som gjort "True Blood" och bara det säger ju något. Det är bara att släcka lyset och tända stearinljusen och slå på tv:n varje onsdag vid 22.00, för då blir det vampyrmys-galore!




Introlåten Bad things av countrysångaren Jace Everett är riktigt bra den med och passar perfekt till den mörka, lite svettiga tonen i serien. Påminner faktiskt lite om Fatboy, det kanske är de schyssta gitarr-riffen. I vilket fall som helst är det bra. Riktigt bra!




Kommentarer
Postat av: betty lou

men ja! därför jag tyckt att han såg bekant ut. har inte hunnit imdb:a honom. eller jag glömmer

2009-08-30 @ 19:41:07
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

Ja, när det gäller brittiska skådisar kan man ju snart nästan utgå från att de varit med i morden i midsommer och det händer ju lite väl många gånger att de använder samma skådisar flera gånger fast olika karaktärer....

Jääääkligt mycket mer hunkig var han iallafall som vampyr än fotograf/mördare... Me like! :)

2009-08-30 @ 21:47:00
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0