Rött, rött, rött....

Det har blivit mycket rött på sistone och varför inte, rött är en riktigt fin färg. Ikväll blev jag klar med en pennkjol i ett härligt rött manchester tyg. Jag tror den kommer bli en favort. Tyget hittade jag hemma hos mor och det har förmodligen ett antal år på nacken, för det låg längst in i en garderob. Det var en liten stuvbit som jag med lite trixande fick ut så det blev en kjol, fick till och med över en liten snutt som jag skulle kunna göra till exempel ett skärp av. Det är en riktigt mjuk manchester med lite, lite strech vilket passar bra när det är en kjol i snäv modell. Jag gjorde linningen rejält bred, har märkt att pennkjolen sitter lite bättre då, iallafall på mig, sen tycker jag det är snyggare med nästan en decimeter linning i midjan.





Kommentarer
Postat av: Carro

SNYGGT!!! :-) Me want too!

Puss från Carro

2009-04-17 @ 09:23:54
Postat av: olivia

Tackar, tackar, du kanske skulle lägga in en beställning ;);)

2009-04-17 @ 10:28:59
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Carro

Har en stående beställning - alltid. Jag tror på er idé - nu gäller det bara att marknadsföra konceptet! :) Puss

2009-04-17 @ 10:40:25
Postat av: Ann-Sofie

Riktigt snygg kjol!!! Den där modellen är perfekt om du vill sälja till swingtokar! ;) Som Carro sa...me want too! Om du ska sälja till en dansare är det bara att tänka på material med stretch i. Puss på dig

2009-04-21 @ 23:02:40
Postat av: Ann-Sofie

Riktigt snygg kjol!!! Perfekt för swingtokar dessutom. Vill du sälja till dansare är det bara att tänka på att använda material med stretch i. :) Me like!!



Glömde en sak förut...skulle ju ge dig länkar.

Här kommer en av dem:

http://swingoutfits.com/ladies.html



om du är nyfiken på skor...så är det här en schysst sida:

http://www.jigwalk.com/



2009-04-21 @ 23:11:03
Postat av: Ann-Sofie

Igen... :)

Trodde inte det första inlägget postades...konstigt...ifall du börjar tro att jag är helknäpp...så kanske det stämmer ;)

2009-04-21 @ 23:12:53
Postat av: olivia

Ann-Sofie

Åh, vilka fina kläder och skor. synd att man är fattig så man inte kan shoppa loss....attans, och skor är kanske lite klurigt att tillverka själv. ;)

2009-04-22 @ 22:26:30
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0