röd topp med rosett...

Idag snickrade jag ihop en till topp i ett tyg jag fick av min mamma. Det var var fint, i strechig bomull med rädisor på, jag tror iallafall det är rädisor. Någon sorts grönsak eller frukt är det iallafall...

Jag gillar att sy toppar med muddkant på i ringninen, det blir så mycket snyggare än när man bara viker ned kanten. Det  röda muddtyget köpte jag idag när vi var i stan. Det var egentligen menat till en ceriserosa tröja jag tänkte sy i velour, men när jag kom hem så såg jag att färgerna inte alls passade ihop som jag tänkte i sybutiken. Borde ha tagit svart istället. Men ingen skada skedd, det går ju som sagt att använda det röda till andra saker. Synd bara att jag måste vänta med att sy den rosa velourtröjan (eller jag tänkte snarare göra den som en munkjacka med dragkedja och fickor än en regelrätt tröja....) men men, den som väntar på något gott som det heter. Får sy andra saker emellan tills jag fått tag på det svarta tyget..

Köpte även lite annat smått och gått i sybutiken, bland annat nya nålar, och jag måste säga att det blev faktiskt en rejäl skillnad att sy med strechnålen i trikån. Stygnen blev jämnare och sen när jag bytte till en 80 nål när jag började på en röd  pennkjol i manchester så kändes det som att sy i smör nästan. Det gick jättelätt. Kommer inte ihåg vilken nål jag hade förut, för det var längesedan jag bytte. Men en sak är säker, bra var den inte....





Kommentarer
Postat av: Carro

Tjusigt värre! :-D

2009-04-15 @ 09:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0