nya tag, nya underkläder!!

JA! Nu var det minsann dags att ta tag i saker och ting. Som att skriva i en sedan länge nesligen ignorerad blogg, Har helt enkelt inte haft något blogg-humör, och då är det ju rackarns svårt att skriva några inlägg. Vadan denna förändring då, tja, jag bestämmde mig för att sluta hänga läpp iallafall för en liten stund. En sak som hjälper till är att jag denna förmiddag, efter lååång obeslutsamhet beställde lite saker från en favoritsida som ännu inte belönats med mig som kund, What katie did, underkläder i retrostil. Jag gjorde en lång beställnig, hyfsat iallafall, den gjorde ett stort hål i plånboken om inte annat. Min makes plånbok åtminstånde, hehe, man är väl lyxhuhstru. ;)



Det blev bland annat en sån här underbyst gördel, kommer bli mycket bra plagg att ha under höstens pennkjol. Har redan sytt två pennkjolar i ylle och kommer garanterat sy fler inom närmsta framtiden, för det har visat sig vara väldigt lätt och går snabbt. Går inte åt så mycket tyg heller. Jag köpte även en Harlow bullet bra och strumpebandshållare plus några strumpor. Åh, längtar verkligen tills paketet kommer med posten, det kommer bli alla tiders. Bh:n och strumpebendshållaren är båda persikofärgade, så Bh:n matchar ju inte gördeln som på bilden, men det tror jag inte gör något, ville hellre ha i persikofärgat och tyvärr fanns inte gördeln i den färgen, endast svart eller vit. Funderade på att fixa en liten vit sidenros och sy fast på bh:n så det ser mer matchande ut. Men det är bara en lös plan, får se hur det ser ut på när paketet kommer sen....*längtar* Har även planer på att rita av bh:n för att kunna sy själv sen. Vore schysst att ha en retro bh i ett tjockt glansigt sidentyg exempelvis. Mor och jag ska snart åka till en bekant som håller på med att sy underkläder för att skaffa material och lite inspiration, om paketet hunnit komma ska jag ta med den till henne.



(Bild från whatkatiedid.com)

På tal om underkläder så var jag inne på twilfit och tittade lite på en pyjamas i stickat siden som bestod av ett linne och ett par korta shorts, jag hade mest tänkt använda som som underkläder nu när det börjar bli lite kallare desutom är det ju rätt lyxigt med sidenlinne närmast kroppen. Fast när jag var inne i butiken så blev jag inte överdrivet imponerad, tyckte det var lite väl högt pris på den faktiskt, för när man tittade närmre på sömmarna, speciellt vid spetsen på framsidan, så såg det lite slarvigt ut. De hade några andra linnen fast i bomull men det var ingenting som riktigt föll i smaken heller *kräsen*. Då tänkte jag ju givetvis att det här syr jag bättre själv. Hade dessuom nyligen hittat lite silkejearsy undanskuffat i ett hörn i syrummet som kommer bli perfekt. Ska bara leta reda på passande spets och något som passar bra till axelband. Kommer bli väldigt bra att ha under en rikigt tajt angora jumper som jag hittade i en gammal låda, tillsammans med min nya bullet-bra kommer jag bli en "jumpergirl" som heter duga..Får kamma håret som Lauren Bacall hade på sin tid så blir det pricken över i.

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

älskar what katie did, sen när jag får jobb och pengar så ska jag köpa mer. var ju till butiken när jag var i london, mycket mindre än vad man kan tro.



är du bra på att kamma ut håret? jag är urkass, blir typ rakt och inga vågor :( kör du med papiljotter eller pincurls?

2008-10-08 @ 13:41:26
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åh, jag skulle väldigt gärna besöka butiken, tja får väl bli någon gång i framtiden. Men det gick väldigt smidigt att beställa faktiskt. Är mycket nöjd med gördeln, mycket bekvämare än vad man kan tro faktiskt.



tja, jag är inte såå bra på hår faktiskt, än i allafall, jag brukar köra med att lägga vågor i luggen eller göra victory rolls. sen brukar jag mest bara låta det bakre håret hänga, kanske locka topparna lite med tång, alternativt att jag sätter upp det i nacken. men lockar har en tendens att bara släta ut sig så jag ids nästan aldrig försöka mig på vare sig pin curls eller pappiljotter. ;) bah, kanske borde prova snart igen. kanske har med läggningsvätska att göra?

2008-10-23 @ 23:36:52
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Mona Anderson

Hej

Var där och köpte en urläcker gördel med strupeband. Passar ihop med min pencilskirt i retrostil.

Mona

2010-04-19 @ 22:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0