huset föresten....

Kom på att jag glömde skriva något om hur det gick....Vi köpte huset. Japp och sannerligen. Skrev på papprena i onsdags, handpenningen skall in i nästa vecka. Vi flyttar den 16 januari. GÖTT MOS!!!! En egen liten stuga, med vedspis i köket och kamin i sovrummet på övervåningen, slipade trägolv, och grönt trätak i vardagsrummet (Jag älskar ju grönt och det kommer matcha soffgruppen jag fått från mormors hus asbra.) Jag kommer få ett eget rum att ha som kontor/syrum. Maken kommer få en snickarbod i uthuslängan, och vi kommer kunna njuta av åtskilliga fikastunder i syrenbersån eller varför inte vid bäcken som porlade igenom utkanten av tomten. Och det bästa av allt, nada insyn, ingen granne som syns på långa vägar eller ja, nästan iallafall, en granne kunde man se om man verkligen anstränger sig och det är mörkt så man ser ljuset från huset. Oavsett hur väl man ser grannen om det är mörkt eller ej. Det är så enskilt att man kan gå naken i trädgården, och det vill man ju göra, så det har alltid varit prio ett när vi tittat efter hus. Det fanns dock inte stall tyvärr, men jag tänkte bygga till boxar till uthuslängan när det blir aktuellt, vilket ändå är rätt långt in i framtiden. Huset var inte rött med vita knutar som vi kanske helst hade velat när vi visualiserade vårt framtida hus, det är istället ett hus från mitten av 1800-talet med putsfasad. Och det kan nog bli minst lika stugmysigt som ett rött faktiskt, tänkte någon gång göra en helrenovering av fasaden och kanske satsa på ljusgrå puts med vita knutar, ha gröna fönsterluckor och sen plantera massa röda rosor runtom huset...Tänker lite engelskt "cottage-mys" á la Morden i Midsomer. Men det ligger också i framtiden, just nu ska vi bara njuta av att få flytta in och få vårt eget hem, en stuga mitt i skogen som vi alltid drömt om....tjohoo!!!



(Gissar att det kommer komma mycket mer inredningsrelaterade inlägg sen, när man blivit husägare menar jag.....)

Kommentarer
Postat av: annette

Vill bara passa på att GRATULERA till köpet, hoppas att allt är bra med er, hälsa maken, kram Annette

2008-12-01 @ 21:39:19
Postat av: Olivia

Nejmen hej!!!



har tänkt så många gånger att ringa. men du vet hur det är....vad kul att höra av dig. När vi flyttat in måste du och B. och alla katterna komma på besök, Med hus har man ju massa plats för gäster och kissar! (ska bli det bland det första vi skaffar till huset förresten, en liten kissunge..Det måste man ju ha...)



Kraam!

2008-12-01 @ 23:42:23
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, GRATTIS!!! Låter hur mysigt som helst, jag kommer gärna och hälsar på :) Här ska det minsann också flyttas, fast isär :( Men känns mest bra så det är väl rätt beslut. Vi kan väl höras i dagarna och prata mer? Stor kram till dig och de dina

2008-12-03 @ 11:38:19
Postat av: Olivia

mo, gumman. vad är det jag hör.



vi får pratas snart. jag ringer om du inte hinner ringa först, har du samma nummer??



kraaaaaam!

2008-12-03 @ 11:40:45
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Hanna

Japp, alla nummer samma som innan! Jag tror jag prövar att ringa ikväll :)

2008-12-03 @ 17:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0