här händer det grejer jämt...

Tja, det känns som det händer grejer jämt. En del roliga en del tråkiga. En tråkig är att lilla mormor gick bort för någon vecka sedan. Men trots att det är hemskt med död så känns det faktiskt helt okej, för hon var inte bra. Hade inte varit bra på flera år. Altzheimers är en riktigt hemsk sjukdom, och när man egentligen tänker på det så förlorade jag min mormor för flera år sedan. Nu är det bara kroppen som är borta också, och väl är det för det var inte lätt för henne på slutet. Men nu är det över och det ska vi "fira" med en riktigt gammeldags begravning precis som hon skulle velat. Jag håller på att sy en svart blus till begravningen, som tur är sydde jag ju klart den svarta pennkjolen till göteborgsresan så det är redan fixat. Sen letade jag fram en svart 50-tals kappa med krage i persianpäls som jag tror jag nämnt. Köpte långa handskar som matchar när jag var i götet eftersom ärmarna är trekvarts. Sen tänkte jag ha mina lyxstrumpor med kubansk häl som jag beställde från WKD, har inte haft tillfälle att ha dom än och vilket tillfälle är bättre för tjusig klädsel än en retrobegravning, med kaffe och smörgåstårta och stillsam och artig konversation med diverse vänner från mormors bekantskapskrets, ur generationen från 20-30-talet. Jag tror det kommer bli trevligt. Kanske kan låstsas vara i en Miss Marple-film om jag har tur, stämmnigen kan ju mycket möjligt likna den jag fick på kyrkkaffet som jag nämnde för några veckor sedan. Man får iallafall hoppas.

Roligare saker då? Jo, det verkar som om vi äntligen hittat huset! Ska inte säga något mer förrän kontraktet är påskrivet, för det känns som att jinxa det. Men i stort sett är det färdigt, säljarna har desutom redan betalt handpenningen på det hus de ska flytta till så de borde inte dra sig ur. Och det tänker inte vi heller göra. Vad kan jag säga om det då? Förutom att det är perfekt, helt underbar stuga mitt i skogen men ändå nära till större stad. Mmmmm....Härligt. Kontraktskrivning är på måndag. Så i nästa vecka kan jag skriva mer om det..Hurra hurra vad allt kan bli bra!

nu är det bäst att jag fortsätter på min blus som jag syr, ska verkligen försöka lägga ut bild. Är extremt dålig på det där med att lägga ut bilder, skyller på kameran som inte är så rolig att ta kort med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0