Simply organics...

Jag vann ju en tävling häromveckan då jag fick schampo, balsam i serien Moisture rich inpackningen Split Ends treatment och glanssprayen Sun Shine Complex från märket Simply organics, ett ekologiskt märke med skonsamma produkter utan en massa starka sulfater. Nu har jag provat produkterna ett tag och måste säga I like! Jag har ju varit på jakt efter bra skonsamma hårprodukter länge nu efter att mitt egna hopkok inte riktigt funkat och Tigi-schampot inte heller kännst helt okej. Jag gillar inte att man ska behöva ha starka hudovänliga grejer som sodim laureth/lauryl sulfat i det man tvättar håret med. Läser man på lite av vad sådana ingredienser kan göra så blir man ju mörkrädd..*brrr*

Det känns att det är milda produkter, håret blir inte så "burrigt" och känns inte heller så "belagt av en silicon-hinna" som jag tycker det kan göra av vissa andra märken. Det känns rätt och slätt som fräscht hår bara. Luktar gott gör det med, lite apelsinfräscht och absolut inte någon stark doft. När man schamponerar får man ta två gånger, först en yttepytte liten klick och bearbeta genom håret, den gången löddrar det inte, inte på mig iallafall. Sen tar jag en gång till, schampo i en femmas storlek ungefär då löddrar det. Balsamet reder ut ordentligt och det är också väldigt drygt.

Inpackningen då, den kändes också väldigt bra, men nu har jag ju visserligen bara hunnit använda den en gång, men den luktade gott, håret blev mjukt och framförallt som med många andra inpackningar så kändes håret inte tungt och fett efter användning.

Glanssprayen känns lite som ett leave-in balsam, motverkar frizz och tycker jag funkar både i blött och torrt hår, jag tar det efter tvätt när det är blött och om jag tycker håret ser lite "burrigt" och "flygigt" när det torkat så sprayar jag bara i lite till. Lätt som en plätt, jag orkar oftast inte styla håret mer en så, naturligt är bäst!

(För att kolla in fler produkter från Simply organics kika in på den här hemsidan, jag är garanterat sugen att testa fler produkter för jag är hooked)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0