jag önskar jag var en husmus...

För dom har ju iallafall hus att bo i, även om livet som mus ibland kanske är hårt....Ja, det blev ju uppenbarligen ingenting med huset som jag skrev om tidigare..Vi vann visserligen budgivningen, men upptäckte fel med fastigheten som bara blev droppen för vad som är acceptabelt. Vad sägs om vatten som smakar blod? Har i och för sig alltid ansett mig vara borderline vampyr, älskade Anne Rice-böckerna som liten och är i vuxen ålder förunderligt förtjust i att bitas, speciellt i min man (till hans förtret). Men att en varm sommardag i trädgården tappa upp en karaff med iskallt läskande GOTT vatten och dricka och njuta ville jag inte göra avkall på, det var verkligen för äckligt för att klara av. Men men, man lär sig så länge man lever, hädanefter ska vatten smakas det första som görs vid en husvisning så man vet. Desutom kan det vara av vikt att med en gång fråga om det finns telefonjack, så inte det också blir en extra kostnad att dra in.

ja, pytsan. Vi har faktiskt ett annat hus som är intressant, ligger bra, lagom tomt, lagom stort, mysigt, lite dyrt kanske....Men, jag vill inte "jinxa" det genom att säga något mer. När första flyttlasset är inpackat så vågar jag tro att det är säkert och då kan jag berätta för kompisar och skriva om det....Att det skulle vara så svårt att hitta sitt hus på landet, det trodde jag inte förra sommaren då vi bestämde på allvar att flytta från stan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0