virka tofflor..

Har ju tidigare varit inriktad på att virka mössor i baskermodell och göra tovade garnrosor till (bild kommer inom kort), men nu har jag stött på jättesöta mönster på innetofflor som skall bli nästa projekt. Ska bara bestämma vilket garn som skall användas och vilket mönster. Mönstrena (hm, är det god svenska att skriva så??) som jag tänkte använda kommer från och Drops och dom har ju bra mönster så det ska nog bli bra. Jag kommer nog göra rosa tofflor med antingen vita eller gröna inslag. Rosa och grönt känns ju så tulpan-vårigt. Det blir antingen de här då gör jag foten rosa och kanten grön alt. vit, eller de här då gör jag foten grön och rosen rosa, de här var ju fina med men kanske aningen "too much".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0