Påskfint....

Har alltid gillat påsken. Färgglada blommor och målade ägg, god mat och påminnelse om att våren är nära. Även om det inte känns så när man går ut i den bistra kylan och halkar sig fram på hundpromenaderna.
Så här ser köksfönstret ut än så länge, ska måla ägg lite senare i veckan när jag får mer tid. Mitt rosa fruktfat kom också med i bild, en födelsedagspresent från en vän, jag hade ju rosa tema på min födelsedag.

image57



Var nere i stan igår och köpte spets till min rosa jumper som jag ska sy. Det blev två spetsar, kunde inte bestämma mig. Men den ljusa passade inte riktigt så den ska jag använda till något annat, kanske ett till par mamelucker. Det mökare rosa tyget under den randiga jerseyn jag ska ha till jumpern är ett rosa jeanstyg som jag håller på att sy en kjol i. Kommer se ut som en rosa påskkaramell när jag är färdig.

image58


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0