Mycket slit gör det fint....

Hela veckan som gick var helt knasigt hektisk. Flytta, packa, bära, måla, åka till Ikea, städa och styla till hemmet inför fotografering.Pust! Både jag och maken var rätt hetsade, men det var kul emellanåt, jag är visar det sig en rackare på att måla köksluckor, det såg nästan sprutlackerat ut. Min man som är f.d. målare menade att det verkligen såg proffsigt ut, bättre än många andra yrkesmålares prestationer, det ni! Jag tyckte dessutom det var mycket roligt, så nu har jag erbjudit att måla om mors köksluckor också. Kanske är det man skall bli när man blir stor, köksluckemålare?




Köket blev verkligen helt annorlunda, innan var det pastellblå luckor och ljus träskiva, skillnaden är märkbar, minst sagt. Knopparna som tidigare såg otroligt plastiga ut blev helt plötsligt, till en annan färg helt okej, till och med riktigt schyssta.





Vardagsrummet är makens förtjänst, han upptäckte att taket behövde målas det med så det blev mycket målande. Kan ju erkänna att vi inte rikigt har den här stilen på inredning i vanliga fall, mycket mer färg och för all del lite mer "plotter". Men den här avskalade stilen kändes rätt uppfriskande faktiskt, ska nog försöka oss på en blandning av den här och vår vanliga stil. Iallafall så man slipper kryssa sig fram mellan möbler och allehanda prylar.



Jag putsade och putsade mässingsljustaken som var alldeles mörk tidigare och fick till en riktigt fin glans, lila och mässingsfärgat kandelaber tycker jag känns både lite kyrkligt och ockult, snyggt är det också...


Arbetsrummet blev väldigt mysigt på bilderna, ser dock inte riktigt lika trångt ut som det känns när man väl sitter där framför datorn och försöker jobba.

Sovrummet blev jag nog ändå mest nöjd med, överkastet och kuddarna från Ikea kommer verkligen att användas i framtiden, har aldrig varit så förtjust i vit inredning förut men jag är böjd att ändra mig, man fick verkligen en fridfull känsla att ligga och vila på ett vitt överkast i ett ljust rum. Fårfällen på sängen var en bröllopspresent som kommit till stor användning. Det är så mysigt med fårfällar, begrava fötterna i den när man tar sig en tupplur, det är inte dumt.


På balkongen har vi suttit många gånger och druckit rosévin och spelat kort, det kommer vi sakna givetvis, men...Sen kommer vi ju ha en hel trädgård att sitta i. Mmm... Det är ju inte fy skam det hellet. Dricka saft i en syrénberså, åhh....*längtar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0