Midsommardag...

Midsommar är ofta en överskattad helg tycker jag, brukar vanligtvis hålla mig undan från att fira något nämnvärt, det blir ju så ofta helt krystat och pretantiöst. Jag och maken har oftast bara ätit gott i vår ensamhet och haft det trevligt (nästan som varje dag med andra ord) Men detta år samlades vi några vänner i ett hus på landet och hade jättetrevligt, god mat, snaps, prat och desutom ett midnattsbad i födelsedräkten. Nu gäller det att under denna midsommardag smälta alla jordgubbar och glass från gårdagen, samt klarna till lite i huvudet efter snapsen, Läckösnaps blev det i år. Den är riktigt god och så påminner den om vårt bröllop på Läckö för två år sedan. *Myser och minns*

Jag åt lax istället för sill, eftersom sill är vidrigt enligt mig. Lax är mycket bättre, stekt i olivolja med citron och färsk timjan med färskpotatis och dill. Smakar som sommar. Vi satt på den sena kvällen på verandan och tittade ner över ängen och Göta kanal och båtarna som gick förbi. Det är sommarkänsla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0