min nya favoritdryck-vattenmelondaiquiri

Vi hade lite vattenmelon hemma och lite bacardi. Så jag slängde ihop en daiquiri så här på fredagskvällen och bjöd mamma på (min man dricker inte söta drycker så han fick hålla till godo med sin folköl) Har bara gjort på jordgubbar förut och jag måste säga att den på vattenmelon var strået vassare. Ljust rosa, skummande, söt och väldigt läskande. Jag frostade glasen och satte i ett rosa sugrör och det blev jättefint. Tyvärr tog jag inga kort (det är lite dåligt med det nuförtiden verkar det som) för när jag väl smakat så glömde jag bort allt vad dokumentation heter. Jag gjorde visserligen lite på känn, fingertoppskänsla vet ni. Men receptet kan väl vara ungefär så här.


För en drink (jag gjorde dem i en portion i taget i mammas Magic bullet, smidigt!)

vattenmelon, typ åtta kuber á 2cm gånger 2 cm (grov uppskattning, ta så det känns bra helt enkelt)
1,5 msk citron eller limesaft
2 msk bacardi (eller mer för den som vill bli på sniskan)
2 tsk florsocker
krossad is, efter behag.

mixa till en slät och skummande rosa härlig dryck, häll upp i glas, gärna frostade, dekorera med en trekantig bit vattenmelon på glaset, alternativt en lite skiva lime. Läste ett Nigella-recept och där fryste hon melonen istället för att använda is, smart. Så ska jag göra nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0