crabtree & evelyn...

Jag gillar Crabtree & evelyn, deras produkter känns klassiska och romantiska. Nu är jag i behov av en ny bodylotion och står i valet och kvalet, som vanligt. Men det är bara bra eftersom det drar ut på det mysiga i att "krämsurfa" som faktiskt är en av mina favoritsysslor (usch vad ytligt det låter). Eftersom jag fortfarande har mani på rosor så står ju Rosewater Glycerine Body Cream rätt högt på listan, men Nadira Body Meringue med sin blandning av bland annat marockansk ros, jasmin och gardenia låter ju mycket trevligt det med....På beskrivningen står det att den skall ge en exotiskt känsla av det gamla Franska Marocko och det låter väl väldigt trevligt och precis något som jag med min eskapism skulle uppskatta. Känslan av att efter sitt bad eller dusch smörja in sig med en väldoftande kräm som får en att tänka på romantiska platser i tiden. Den passar förmodligen ypperligt med min mysk som jag köpte när vi var i Marrakech för två år sedan. Om nu den här bodylotionen är bra så finns det fler produkter i samma serie, vad sägs om en kroppsolja i en vacker flaska med inspiration från Marockans arkitektur, snirkligt och fint. Eller kanske en Eau de Toilette som kan pryda toalettbordet? Åh, vilka fina saker det finns att förgylla vardagen med. Nej, Nadira Body Meringue blir det, det passar bättre under sommaren med sina ljumma ljusa kvällar. Rosewater får provas till hösten istället när värmen börjat försvinna och solen sjunker allt lägre på himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0