prickar och spets, det är fint lite överallt...

jag gillar ju prickigt, köpte ju tre olika pricikiga tyger när jag beställde den där stora laddningen från Swelogent i våras, sydde som bekant en klänning i det det röda tyget. Har sytt flera olika små sminkväskor i det tyget med fint resutlat, sminkväskorna är faktiskt riktigt praktiska. Den röda som är lite mindre är jättebra att ha i handväskan, för läppstiftet och puderdosan man behöver för att bättre på sminket när man är ute på vift (åh, det låter nästan som i en cheesy reklam).

Fungerar på att sy en  matchande axeleremsväska, har bara inte kommit mig för än, har ett stort döskallemärke som jag köpte på Sivletto som skulle passa bra på en väska. Tänkte först sätta det på jeanskjolen jag sydde i somras, men kom på att det inte riktigt är "jag" att ha döskallemärken på kläderna, men på väskan tycker jag man kommer undan med. Har även funderingar på hur man syr en plånbok eller portmonä, men har inte riktigt kommit på en bra och smidig lösning än. Skulle behöva en ny plånbok, för den jag har är sorgligt sliten.





Kommentarer
Postat av: Klara

Gud vilka fina plånböcker! Jag letar efter an fin plånbok (inte sådär jätteduktig på att sy). Skulle nog kunna sy en om jag fick ett mönster och så. Men vet du om man kan köpa någon i den stilen någonstans? Eller skulle du kunna skicka mig mönstret till den där plånboken? Den är underbar!

2010-11-13 @ 14:32:40
Postat av: Olivia

Åh, tack.Ja det är lätt att sy sådana här. Klipp ut en rektangulär bit tyg vik på mitten, sy ihop sidkanterna. sätt på ett blixtlås och ja. färdigt..är bra om man syr en "extra" som man kan vränga och använda som foder...annars kan jag tänka mig att t.ex cath kidston eller greengate har liknande saker...

2010-11-20 @ 20:55:01
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Linda, Fröken S

Jättefina! Jag tänkte göra något liknande som plånbok åt dottern (som har massor med mynt)! Kanske att det blir en liten necessär åt mig också att ha i handväskan med det mest nödvändiga!

2012-04-10 @ 19:18:40
URL: http://frokens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0