sol och vår...

Idag var det underbart solig och härligt så det blev (nästan) en invigning av den rosa kjolen, hade den faktiskt igår när jag åkte iväg på seminarium men det räknas knappt, satt ju mest på tåg och sen några timmar i en sal fylld av historiker istället för luft. Idag var det mer av en vårinvigning av kjolen därför borde den alltså räknas mer. Var iväg och gjorde ärenden på stan och köpte sedan glass på Triumf. De har fabriksförsäljning och glassen är ruskigt god, det är väl för att den är så färsk. Till och med en som inte riktigt tål mjölk får lov att strunta i restriktionerna när glassen är så god, lite knasig mage som följd är det värt.

Jag kom på i morse att den här blusen funkar ypperligt ihop med kjolen, jag sydde den för flera år sedan men den blev aldrig någon favorit för jag gjorde den lite för kort. Men med den höga midjan i kjolen så märks det inte och kjolen har vipps fått en väldigt bra följeslagare. Den är sydd i ett småblommigt bäck och bölja-tyg (därav det skrynkliga intrycket). Ska i det snaraste införskaffa ett till strech-jeans tyg och sy en till pennkjol, samma modell fast utan volang, i indigo. Kommer bli snyggt när man vill känna sig "inte rikigt lika piffig" som rosa med volang. Funderar på att sy en topp i "sjömans-stil" till, med en sån där lapp på baksidan ryggen (som Kalle Anka har) och djup ringning i fram. Kan bli väldigt snyggt ihop med blå kjol och sen borde jag fixa ett rött skärp för att bryta av (fast det blir ju en väldigt piffig ensemble)


Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Klart du ska vara med och tävla!!! Jag har dolt den lite för att stoppa alla spammare. Här kommer mejlen; [email protected]

2008-04-10 @ 23:41:24
URL: http://lantligt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0