In the mood for love...

I lurarna har jag soundtracket från In the mood for love. Det är så underbart, jag hade glömt vilken vacker musik som ackompanjerade filmen, för det var längesedan jag såg den. Men när jag var på biblioteket och såg skivan insåg jag att den måste lånas. Det är så bra att låna musik på biblioteket, man kan hitta så många pärlor man annars inte skulle välja om man stått i en skivbutik och bläddrat.

Den är vemodig men samtidigt lite vårig. Så fladdrar tankarna in på de vackra bilderna från filmen som finns inpräntat någonstans i bakhuvudet. Jag måste rota i min filmsamlig och se den snart...Kanske inspireras till att sy en klänning i liknande modeller som Maggie Cheung har filmen igenom, det skulle vara något att trippa fram fram i. Ska hålla ögonen öppna efter ett tyg som passar, kanske kan hitta ett rosa med brodyr på, liknande den jag gifte mig i? Åh, jag blir alldeles romantisk i sinnet av musiken, det är så härligt vad musik kan påverka....


image82

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0