hmmm.hudvård....

Sitter och klurar på hur mycket det är kvar av min Sheer tint spf 15 från Dermalogica, man vill ju inte att den ska ta slut innan man beställt (och gärna fått) en ny.. Huvaligen, gå ut utan färgad dagkräm går ju inte för sig....Gillar den skarpt, har faktiskt helt kommit att ersätta diverse foundation som jag använde förut. Till och med min mineralfoundation som jag gjorde själv (!!!!) för några månader sedan har fått stå i träda till fördel för dermalogica. Man blir ju så fräsch!


image8


.....Iallafall...Den är väldigt bra, ger desutom solskydd och känns inte lika tung och flottig som en del foundations tenderar att göra, jag gillar överlag inte att känna mig sminkad, ska knappt synas heller för den delen, man ska bara se omöjligt fräsch ut som en nyponros.



Övriga produkter från Dermalogica som jag använder är.

-special cleansing gel (tvättar bort smink bra, och löddrar men ändå mild, ska ändå dock prova essential cleansing solution nästa gång tror jag)
-skin smoothing creme (perfekta dagkrämen, använder den under min sheer tint)
-intensive moisture balance (som nattkräm)
-multi active toner (bra ansiktsvatten, skönt att bara spraya på ibland också)
-daily microfoliant (mild och mjukgörande peeling)
-multivitamin power firm (ögonkräm, känns skön väldigt lätt, måste ju börja tänka på rynkorna)
-skin hydrating booster (skön de dagar man känner sig lite torr, gissar är väldigt bra nu till vintern)
-odour control deodorant (utan aliminiumklorid, kanske inte supereffektiv men det är ju inget utan aliminium men whatever)

Det som jag provat men inte köpt igen är.
-soothing protection spray (kändes som en hinna på ansiktet, blev faktiskt lite rödflammig av den)
-ultra calming cleanser (kändes inte som man blev ren, lade sig också lite som en hinna)


Jag har faktiskt aldrig varit på en face-mapping, eller hos en hudterapeut med dermalogica-produkter utan bara testat fritt själv...Känner ju faktiskt min hy bäst, efter att ha stirrat på den regelbundet i 20 år, eller kanske mindre, kommer inte ihåg när jag började bli fanatisk angående hyn.... Tycker iallafall jag har märkt skillnad och jag tror jag träffat rätt i de flesta produkter...Får se nu när kylan börjar komma, är ju alltid olika per säsong. började med dermalogica i mars tror jag så det är ju fakiskt inte ett år än...Men än så länge är jag hooked, speciellt när man har en så bra sida från webben att beställa från (länk finns till höger :) )

En annan sak som jag funderar på nu är om jag ska beställa en stor intensive moisture balance för min börjar ta slut, eller om jag ska snåla och prova med enbart avocado-olja istället för nattkräm, kanske ibland variera mig med vetegroddsolja....Hmmm...Klurigt.....Gillar ju även när saker är så basic så möljigt, tillbaka till naturen-chic.....Klurigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0