Den store tenoren, borta.

Ja nu är det ju en dag sedan Luciano Pavarotti gick bort. Har inte riktigt sjunkit in än. Han var en av mina största idoler, älskade honom redan som barn då jag och min far brukade åka på bilturer och nästan spräcka högtalarna med Pavarottis ljuva stämma. Verkligen en förlust i musikvärlden.
Igår lyssnade jag på P2s minnestimme, och blev så sugen på La bohème, vet inte varför jag inte redan har den, för den är verkligen en underbar opera. Iallafall, jag var bara tvungen att åka till Bengans efter föreläsningen idag och köpa den. Sagt och gjort, har den i lurarna just nu. Den bästa versionen är nog den här, jag trodde den skulle vara svårare att hitta faktiskt. Det är Pavarotti (givetvis, han sjunger Rodolfos roll) tillsammans med Mirella Freni som sjunger Mimis roll. Herbert von Karajan är dirigent. Jag tror den är inspelad -72.

rekommenderas!!



image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0