naturlig skönhet

Har alltmer intresserat mig för att göra egen hudvård. Känner mer och mer en vilja att gå tillbaka till naturen och undvika alltför kemiska och syntetiska produkter. Använder ju inte sånt i mat om man ska jämföra, där är jag ju alltid väldigt noga med kvalité på råvaran. Nu ska jag ju inte säga något ont om min trotjänare Dermalogica men det är ju kul att variera sig. Min mor och jag brukar göra egna krämer och hudoljor. Beställer råvarorna från crearome.se, de har bra kvalité och mycket information. Och faktum är att det inte är så svårt, lite som att laga mat faktiskt. Man känner sig lite som en klok gumma som kokar ihop en häxbryggd när man står och rör i en skål, och gör avkok på diverse örter.

Just nu använder jag en olja om kvällen istället för nattkräm, mandelolja och tistelolja med rosolja i. Doftar ljuvligt varje gång, och så brukar jag massera ansiktet ordentligt när jag tar på den. Känns väldigt välgörande och blir nästan som en ritual varje kväll.

Gjorde häromdagen en spraydeodorant också. Har visat mig känslig mot deodoranter vilket har gett sveda under mina känsliga prinsess-armhålor så jag har knappt kunnat ha något. Kul att gå utan deo, nä, för även prinsess-armhålor blir svettiga. *uäck* Desutom är det ju läskigt med dessa aliminiumklorider och gud vet vad som finns i deodoranter. Iallafall, så provade jag deodorantkristall, och den funkade, men.....Kristallen rispade ju min sköra prinsess-armhåle-hud. Så det sved ju med, men jag var så listig att jag tog en bit kristall och lade i en påse, tog fram hammaren och började hammra. Tog sedan pulvret och hällde i en flaska, med sprayinsats, fyllde på med rosenblomsvatten och skakade så kristallerna löste upp sig. Funkar faktiskt superbt, och så doftar jag härligt rosigt också. Är fullkomligt galen i rosdoft just nu.. Verkligen den bästa doften. Romantiskt och kvinnligt, det är min melodi.

Nu har maken önskat sig en deodorant med, men han ville helst inte ha ros, funderar på att beställa salviavatten åt honom, kanske känns lite manligare än ros.


image20



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0