Solig morgon...

Idag var det fint och soligt innan jag skulle iväg på ett möte så jag passade på att ställa mig framför kameran en kortis. Det här är mitt vanliga sätt att fixa håret när jag lagt det. Favorit strass-hårspännet över högra örat och luggen uppsatt i en sväng. Lite ostyrigt av den torra kalla luften vi har men vad gör det, det var ju bara en vanlig måndag.

 

Det är skönt att äntligen ha fått till en hyfsad rutin på hårlockandet så det inte känns som en stor ansträngning varje gång jag vill ha det lockigt. Äppel-läggningsgelén är fortfarande storfavorit då jag utan att ta någon som helst hänsyn till frisyren under dagen fortfarande nu på kvällen har lika mycket lockar som på morgonen. Jag kanske borde tagit lite mer äppel-jox än vad jag gjorde för att kontrollera det där vinter-frizzet som om det nu var möjligt ökat ännu lite efter en lång dags stojjande hit och dit. Men som jag nämnde tidigare, vad gör lite frizz sådär till vardags.

 

 

 


I took a fast photo of myself before going out this morning. A curly and somewhat frizzy hairdo with my favorite strass, eh I mean rhinestone-hairbarette over one ear.


Kommentarer
Postat av: Evis

Du är alltid så fin. Strass heter förresten rhine stones på engelska.

2012-01-24 @ 15:06:34
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

Evis

tack, tack! hehe, ja men det gör det ja.. hehe. vad tänkte jag med, det vet jag ju att det gör.. Pinsamt värre! :D

2012-01-24 @ 15:41:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0