Sedvanlig frukost...

Idag äter jag min sedvanliga frukost och funderar på vad helgen skall bära i sitt sköte. Jag ska sy underkläder har jag bestämt och längtar efter att lördagsmorgonen ska infinna sig så jag kan börja.

Jag startar faktiskt dagen allra bäst med äggröra gjort på äggen vi får från en bekant och så någonting till. Idag blev det några små bitar rökt sidfläsk som den lokala charken gör så ypperligt, en avocado i bitar, lite philadelfia-ost för att det är gott till äggröra och så lite c-vitamin i form av en blodapelsin som fick bli efterätt. Självklart sköljer jag ned frukosten med te så hett att man nästan skållar sig i halsen. Det vore inte frukost utan....

När jag slutade äta bröd i samma utsträckning som förr var det ett tag en liten oro som infann sig vad man skulle äta istället. Då främst till frukost, jag var sedan långt tillbaka hårt inkörd på frukostmackan i alla dess former. Sen insåg jag vad äggets fördelar och den oron försvann hyfsat snabbt. För ägg (av god kvalité, inte från stackars höns som stressas och får bo trångt) är inte bara otroligt gott och mångsidigt utan innehåller också mycket nyttigheter. Att man dessutom slipper gå runt och ha svullen och öm mage är ju också en definitiv bonus. Ett hurra för ägget med andra ord! Hurra, hurra!




 

 

Today started with the usual breakfast with scrambled eggs, acocado and some smoked bacon. For dessert I had a juicy bloodorange. I always start the best with scrambled eggs, we get the eggs from a friend and the difference between eggs from happy eco-friendly hens are so big that I never want to go back to the storebought kind. While eating I think about the upcoming weekends joys. It will be spent mostly in my sewingroom and I just cant wait for saturday to start so that I can make all the things I have plannned.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0