Pulsa i snön med Ida...

För några veckor sedan köpte jag ett par nya skor som jag är väldigt förtjust i. Ett par Ida-kängor från det fina märket Kavat. Det bästa med dem (förutom att de är fina och sköna) är att jag genom att köpa dem dels är lokalpatriotisk men också äntligen fått mig ett par ekologiska skor. Kavat är ett svenskt företag med sin skotillverkning i den gamla skostaden Kumla, inte allt för många mil bort med andra ord. Jag och mamma åkte upp för att titta vad de hade på outletten (ligger bredvid fabriken) och så kom jag hem med dessa. De finns egentligen bara till salu i brunt, ljusbrunt och svart men just de här råkade vara från provkollektionen som gjordes i marinblått. Ett väldigt lyckat fynd för jag betalade ungefär en fjärdedel av priset i butik. Det kallar jag fynd, speciellt när det är så välgjort som det är. Bättre skodon får man leta efter. Kavat är väl främst ett märke som har skor för barn, men de få dammodellerna de har är riktigt fina.. Jag funderar inte på om sandalen Caroline kunde vara något för kommande sommar, men det får jag klura på lite till....







I've got new shoes. A lovely pair of navy boots from the brand Kavat. They are made from ecological leather in a town not far from where I live. And as if that wasn't enough I got them at a real good bargainprice since I got them in the fabric-outlet. These navy ones where part of the trialcollection and therefor the price was very affordable. I just love to buy great shoes at great prices.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Snygga! Deras damskor är verkligen fina, men priset är ju lite väl saftigt om man skulle slå till på ordinarie pris. Så vilket fynd!

2012-01-11 @ 21:46:53
URL: http://www.lisakristin.wordpress.com
Postat av: Olivia

Ja, de är de verkligen och sköna. det är så skönt när det helt är fodrat i skinn... men som sagt, lite saftiga priser så jag är glad att jag hittade de här till så bra pris.

2012-01-11 @ 22:24:05
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Kristina

Åååååh de ser så sköna och bekväma ut.Grattis till ett riktigt lyckat fynd. Och tack än en gång för att du tipsade om Mildred Pierce.De har verkligen ovanligt många dimensionerför en TV film.

Postat av: Isabelle

Jag kör också på Kavat men ett par bruna Loke. Supersköna kängor som funkar toppen till mina superkänsliga fötter! Ett extra plus att de är ekologiska :)

2012-01-12 @ 17:32:30
URL: http://isabellesebub.blogspot.com
Postat av: Olivia

Kristina

Tack, ja det är gött att göra fynd någon gång ibland. Ja visst har den, en väldigt bra stil-inspiration om något, jag ser nästan varje avsnitt en extra gång på play bara för att suga i mig alla fina kläder..



Isabelle

Åh, de är så fina Loke. Tyvärr för små storlekar för mig..

2012-01-15 @ 17:45:37
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0