London!!

Om precis en vecka sitter jag i bilen ner till Landvetter för att ta flyget över till London! Jag och mamma ska nämligen gå på "The knitting and stitching show", en gigantiskt textilmässa för att hämta inspiration och överväga om vi ska ställa ut där nästa år eller ej. Det är alltså en jobbresa, men inte betungande alls eftersom jag har ett sånt roligt jobb. Det kommer bli massor att se på är jag övertygad om. Inte bara på mässan men även i London som vi tänkte klämma in några timmar att undersöka också.

Så jag eftersöker nu de allra bästa Londontipsen, för jag har inte varit där sen jag var 6 år gammal. Då var jag dessutom bara intresserad av leksaksavdelningen på Harrods så jag kan inte använda det som referens. Tips på var de bästa stråken för second hand-handling finns, trevligaste resturangerna och bästa affärerna. Trevliga hotell eftersöks också eftersom vi kör hardcore och skaffar boende där istället för att chansa på något och boka i förväg. Vad får man inte missa när man är i London? Jag funderade på en sväng till Victoria and Albert museum bland annat, sen så ska jag givetvis köpa på mig mer "sponge rollers" från Boots och What katie did kommer nog också hinnas med. Ladda mig med tips nu för jag är verkligen angelägen om att få ut så mycket så möjligt av de få dagar jag är borta. Hurra för London!




I am going to London next week! Hurra how fun for me! It's The Knitting and stiching show and me and my mother are going to it to get inspiration and investigate if we should take part of it next year with our firm.  I'm very excited about it not only will all the textile-stuff be amazing I'm sure, but to explore London aswell. So I want the best London-tips. Where to shop, eat and explore. What must I do to really get the best of London?  I have such a great job! London here I come!

Kommentarer
Postat av: Maja

Å, nu blev jag nästan grön av avund;) Fast också förstås väldigt glad för din skull - vilken rolig resa du kommer att få!! Hoppas på ett och annat foto här på bloggen efter resan?



Om jag åkte till London (vilket jag ju bara måste göra snart), skulle jag förutom alla kulturella sevärdheter som museum och teatrar besöka:



1. Burberrys stora outlet och köpa mig en elegant engelsk handväska.



2. Och utan någon som helst tvekan bege mig till den här otroligt häftiga garnaffären: http://www.loopknitting.com/shop.html



Loop verkar vara ledande i England på nya spännande garner! Där finns bland annat garner från firman Quince & Co som jag suktat en längre tid över...



Det var mina tips!



Hälsningar från Maja

2011-09-29 @ 11:17:33
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Katrin

Wagamamma, Tate Modern, Urban Outfitters

2011-09-29 @ 18:25:47
Postat av: Evis

Goldhawk road (hållplatsen heter så också, inte bara gatan) i Shepherd's Bush. Där ligger tygaffärerna där alla designstudenter handlar. Särskilt Classic textiles är en höjdare för t ex ylle, siden och Liberty prints. Sen är hela området och markanden mysig. Det är ju inte så långt från Ladbroke grove där What Katie Did har sin butik, och alla ligger på Hammersmith&City Line.



/Evis

2011-09-29 @ 19:55:14
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Stina

Jösses vad mycket jag vill åka till London! Camden är , turistigt men väldigt nice änå. Massor med god mat! Portobello road är ju en klassiker också.

2011-09-29 @ 20:08:25
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: Lisa

Borough Market! en mat- och dryckmarknad med allt från nydödade kaniner till världens godaste vegoburgare. Här fanns all mat och dryck man kan tänka sig, både att inta på plats och att köpa med sig hem.

2011-09-29 @ 21:04:30
URL: http://www.lisakristin.wordpress.com
Postat av: Olivia

Maja

Självklart kommer jag visa bilder sen!! Burberry har ju väldigt fina grejer...



Katrin

Jaa, Tate modern hoppas jag vi hinner med, annars får jag ta med maken nästa gång och vi går dit ;)



Evis

Vilka bra tips!! skulle verkligen kunna tänka mig lite liberty-print tyg med i resväskan..



Stina

Ja, jag är väldigt begeistrad och lite nervös i vanlig ordning.. Portobello road ska vi besöka, de har ju en second hand marknad där på lördagar, jag tror vi hinner se lite av den innan det är dags att åka till flygplatsen.



Lisa

Åh, kul.. mat är alltid roligt att utforska när man är bortrest. :)

2011-09-29 @ 21:39:17
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Fru W

Den mässan ska jag också besöka :)För att sen fara vidare söderut.

Postat av: Olivia

Fru W

Vad kul! Vi ses kanske i folkmängden ;)

2011-10-02 @ 09:31:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Monika

Towern är min favorit (men jag har bara varit i London ett par gånger). Historia i lager på lager! Men det är synd att gå dit när man har ont om tid, så det kanske är bättre att spara till nästa besök.

2011-10-04 @ 13:21:32
Postat av: Olivia

Monika

Åh ja, jag är ju en sucker för att besöka historiska platser. men som du sa, jag har nog lite för lite tid att ägna åt Towern... Men som sagt, jag har fått mersmak på London-resor, så jag spar det till nästa gång.

2011-10-04 @ 16:32:16
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0