En ljusgul blus..

Så var det tisdag igen och dags för syföreningsmöte. Jag tänkte den här gången visa upp min ljusgula blus som jag skrev om förra veckan och blev färdig med under helgen. Men eftersom jag just nu är nere för räkningen på grund av förkylning får den bli uppvisad på galge då jag inte har någon större lust att fota mig själv, röd om näsan och hängig som jag är nu. Det blev en fin blus av den sorten jag nog föredrar mest. Enkel skortkrage och kort isydd ärm med endast en inprovning vid bysten för en ledig look. Det bästa med sådana här blusar tycker jag är att de både kan vara vardagliga och festliga på samma gång, allt beroende på vad man har till...



 

Jag gillar att se ett nysytt plagg hängandes på galgen i väntan på första användningen. Det har ännu inte blivit slitet eller skrynkligt utan är fräscht och förväntansfullt. Eller är det jag som är förväntansfull? Galgen är dessutom en fin trägalge med min gamle morfars initialer på. Undrar just om han hängde sin stins-uniform på den......

 

 

Jag är speciellt förtjust i knapparna som gick så underbart ihop med blusen. Samtidigt så grämer jag mig över att jag inte köpte fler av just den här sortens ljusgula pärlemorknappar. För jag har bara tolv till, de får användas med sparsamhet antar jag...På enbart de bästa av blusar....

 



I've finished the pale yellow blouse this weekend and I'm pretty pleased with the result. This is my favorite modell of blouse because it works both for casual wear and more elegant. All depending on what I wear with it. I also am crazy about how well the yellow pearl buttons works with the fabric and I just wish that I had bought more of them. Now I only have twelve left..Have to use them with care I guess, on only the best of blouses.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Ett härligt tyg också tycker jag.

2011-09-06 @ 13:34:24
URL: http://hundraprocenthusmor.blogspot.com/
Postat av: Elin

Fin blus, den ser skön ut också.

2011-09-06 @ 15:33:52
URL: http://formochfantasi.blogspot.com
Postat av: Anna Neah

Fin! Och kragar som jag tycker är så svårt. Det ser superproffsigt ut!

2011-09-06 @ 23:31:06
URL: http://mermusik.blogspot.com
Postat av: Olivia

agneta

Ja det är jättehärligt, slinkigt men ändå inte för tunnt så det funkar till höstblusar också..ja, och så färgen då förståss, det var en fröjd att sy i.. :)



Elin

Ja den blev jätteskön.. favoritmodell att ha på sig.



Anna Neah

Tack! Men vad snällt sagt, ja den blev rätt bra kragen.... Jag har alltid tyckt att dina alster ser superproffsiga ut! :)

2011-09-07 @ 10:07:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0