Sommar och vinter..

Det är typsikt mig att alltid se framåt flera säsonger istället för att koncentrera mig på den som är i vardande. För nu när höstkylan börjar komma kan jag inte annat än att gå och drömma om vilka plagg jag vill sy till våren och sommaren. Det blir ju inte bättre av att jag går och beställer finfina tunna mönstrade bomullstyger perfekt för de där svala sommarklänningarna.

 

 

Klänning i det blå tyget tänker jag mig lite som de här fina modellerna från -37. Med puffärm, vit krage och röda knappar i fram. Sött så det förslår. De blommiga kan nog få bli lite vadsomhelst. Kanske enkla solklänningar med puffig kjol eller blus med sjalkrage. Som tur var har jag tio meter av varje, så det räcker ju faktiskt till mer än ett plagg....

(Bilden är fräckt scannad från "Fashionable clothing from the sears catalogs, Late 1930s")




Now when the wintercold is starting to show it's frosty face I can't but think about all the spring and summer things I want to make. Of course it doesn't help that I went along and ordered some great thin cottonfabrics with flowery patterns. The blue fabric is my favorite and I think I will make a 30s inspired frock with white collar and trims and red buttons on the front.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hjälp. Där är ju mina drömklänningar! Så underbara!!!

Postat av: Evis

Varifrån? Stoff&Stil?

2011-10-20 @ 19:01:12
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

Kristina

Hehe, ja de är nog mina med! Synd bara att det är för kallt för sånt nu, måste börja tänka på tweed och stickat istället....



Evis

bingerts.se tyvärr enbart för företag och skolor tror jag...Vi skulle ändå beställa till företaget så jag passade på att beställa till mig själv privat också. :)

2011-10-20 @ 20:07:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Trevligt.

2011-10-21 @ 10:31:21
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Erika

Det låter ju i och för sig väldigt praktiskt att tänka en säsong eller två i förväg. Eg är det väl det man borde göra, så att man hinner planera och sedan sy i lugn och ro. Har alltid den aspirationen, men i slutändan är jag alltid mest inspirerad av den pågående säsongen =)



Bomullstygerna är jättefina! Blir säkert superfina sommaklänningar av dem.

2011-10-21 @ 10:32:40
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Evis

jomenvisst!



Erika

Jorå, fast det nu är jag i skriande behov av mer yllekläder för att slippa frysa och inte slita alltförmycket på de jag redan har... ;)

2011-10-21 @ 13:05:14
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0