London, del ett!

Ja nu är jag hemma igen. Jag kan säga att det känns lite konstigt efter att ha hetsat runt i storstadens sus och brus komma hem till landet igen och trots att jag nu har en rejäl förkylning på G. är det nästan lite svårt att varva ned. Det var så mycket att se på och så många intryck att jag knappt vet var jag ska börja. Men jag tror vi kör på flygplatsen...



Det tjöt ordentligt i tullkontrollen när jag gick igenom. Som tur var behövde jag inte ta ur mina pincurls, istället visiterade de mig ordentligt.

 

 

 

 

Några timmar senare med väskorna lämnade på hotelrummet glada i hågen med paraplyet i hand. Vi såg en sightseeingbuss åka förbi och mamma tyckte vi skulle köpa biljetter och åka med en sån. Det var ett väldigt bra beslut för vi lyckades fylla hela eftermiddagen och kvällen med roliga saker att se på eftersom man kunde välja när man ville gå av och på.

 

 

 

Mamma läser kartan med Hyde Park i bakgrunden....


 

 

National Gallery, vi hade bara 20 minuter på oss innan de stängde men vi gjorde det bästa av den tiden. Dit måste jag åka igen, för himmel vilka fina konstverk.


 

Det är något speciellt med de röda bussarna och telefonhyttarna.

 

 

Vi gick i snabb takt gatan fram från Trafalgar till Wesminister, alldeles yra av sightseeing-hets tills vi hoppade på bussen igen och då var det en med live guidning istället för hörlurar. Det var en mycket brittisk äldre herre som berättade om allt vi åkte förbi samtidigt som han även småpratade med oss få som var med på denna sista resan för dagen. Det blev en väldigt trevlig avkoppling från allt springande hit och dit som vi ägnat oss åt timmen innan kan jag säga.

 


 


 

Big Ben är allt en imponerande syn.









Towern såg mystisk alldeles upplyst i mörkret. Dit vill jag väldigt gärna återvända för att insupa den kusliga miljön och de historiska vingslagen.


Sen när vi väl gått av bussen promenerade vi hem i mörkret alldeles uppfyllda av hur mycket av London vi hann se på bara några timmar. Vi åkte med "Big Bus Tours" och jag rekommenderar dem verkligen. Otroligt trevlig personal på alla bussar, bra guidning och ett väldigt smidigt sätt att ta sig runt Londons alla sevärdigheter.




I've just got home from a lovely but short trip to London. When we got there we quickly left the bags at the hotel and went out on the town to discover London. We ended up taking one of those touristbusses, a very good idea cause we made it to a lot of Londons great sights in those few hours we had to spend.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Åh vad trevligt med bilder. Jag har längtat hela helgen på att du skulle lägga upp något. National Gallery är riktigt Londonmys, där såg jag Alan Rickman när jag var där första gången. Och köpte på mig på tok för mkt prylar i giftshopen där. Tråkigt med förkylning, blir det Göteborg imorgon? Hör av dig om du planerar att stanna över natt, annars syns vi nästa måndag.

Krya på dig!

2011-10-09 @ 20:28:11
Postat av: Olivia

Alan Rickman var inte där när vi var det tyvärr. Eller så missade vi honom eftersom? ;) Jag har London-köpta böcker och läsa i massor, så förkylningen kommer ju nästan lägligt ;)

2011-10-09 @ 22:01:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ser så mysigt ut! Alltid härligt att komma hemifrån och gärna utomlands.



Vi saknade dig igår! Vi var flera som faktiskt kom igång och började sy - otroligt spännande på industrimaskinerna.



Krya på dig!

2011-10-11 @ 10:12:17
URL: http://exdesign.backjohan.se
Postat av: Olivia

Ja det var jättetrevligt, fullspäckat schema och massa roligt att se på..Väldigt inspirerande...



Åh, vad snällt sagt, kul att vara saknad..Det är ju nästan typiskt att bli förkyld efter en resa, var dessutom lite hostig redan innan vi åkte.. :) Men jag är tillbaka nästa vecka istället. Ska bli jättekul att testa industrimaskiner.. och lite läskigt med förståss.. :)



Vi ses!!

2011-10-12 @ 11:03:52
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Lol! Har också flugit med pincurls en gång, gudars vad det lät när jag gick igenom metalldetektorn. Bäst var nästan kontrollantens förvåning när hon kände på mitt huvud och utropade "Hur många nålar har du där egentligen?!" =)



Bra jobbat med sightseeing av London på en dag, tror det tog oss ca 4 dagar bara för det grundläggande. Men då hade vi kanske inte stans högsta tempo...



Krya på dig, hoppas förskylningen släpper snart!

2011-10-12 @ 16:31:13
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

2011-10-13 @ 14:17:43
Postat av: Olivia

Erika

Hehe, ja de är jäkligt misstänksamma de där tulltjänstemännen...Men man måste ju ha snajdigt hår när man kommer fram så det kan ju inte hjälpas..



Jo, vi fick en liten sneakpeak på det mesta. Men förståss vore det ju väldigt trevligt att åka tillbaks och se allt igen, lite mer ingående. Vi gick ju inte in på så många ställen till exempel, det går inte inte när man kör sightseeing i raketfart. :)



Jorå, redan frisk typ. de där englands-bacillerna är inget att skryta om. :)

2011-10-13 @ 14:21:06
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0