Äntligen!

Jag har längtat ett tag nu och äntligen är väntan snart över. Svt ska nämligen börja visa Boardwalk Empire nästa lördag och jag kommer vara bänkad. Till råga på allt råkar det vara så att den här efterlängtade händelsen även infaller samma kväll som något annat jag längtat efter, nämligen att andra säsongen av Downton Abbey drar igång. Det blir mycket att se på på de förr så tv-fattiga lördagskvällarna med andra ord. Att de på SVT inte kan fördela ut godbitarna lite över veckan för nu är det ju bara onsdagar (True blood) och lördagar som är något att hänga i julgran på tevefronten. Men, men man ska ju inte klaga för då skulle de väl bara visa sport för att hämnas. Mycket inspiration blir det iallafall och jag anar att min vurm som börjat dra mer åt tidigare snitt än vanligt kommer bli än mer förstärkt. För visst är det här snyggt.



 

 

 

 

 

Den här blusen får mig verkligen att inse att jag måste börja använda min biesen-pressar fot mer och göra lite blusar med stråveck som detaljer. Det är ju rackarns snyggt.

 

 

 

 

This saturday Broadwalk Empire starts showing on swedish television and I'm real excited. And to boot it starts directly after the first episode of Downton Abbey season two. Hurra!


Kommentarer
Postat av: Erika

Oh, jag längtar verkligen efter lördag! Har hoppats någon kanal ska sända Boardwalk empire, och nu äntligen är den på väg! =) Sen var Downtown abbey en självklar favorit, ska bli kul att se vad de gör med säsong 2.

Sen började ju i måndags Anno 1790, även det i SVT. Såg du det? Tyckte det var helt ok, som en korsning mellan kriminaldrama och kostymdrama. Ska fortsätta se det ett tag, får se om det lyckas fånga mig helt.

2011-10-26 @ 11:13:17
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Nä, har inte sett än. Tänkte kolla in den på play sen när jag får tid över. Var den bra?? Den såg ju onekligen lite spännande ut på reklamen.. :)

2011-10-26 @ 13:04:58
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja Eleonora

Va! Broadwalk empire kar jag bara sett trailers på, verkar toppen! Ettan eller tvåan? VIlken tid?

Kram på dig och tack för upplysningen :D

2011-10-27 @ 18:57:22
URL: http://www.ensaligblandning.se
Postat av: Olivia

Det var på ettan kl. 22.40 direkt efter downton abbey. Det var så lite, jag blev själv helt paff, jag gick in på tv.nu för att kolla när Downton Abbey var (som de gjort reklam för att det skulle börja) så såg jag att Broadwalk empire gick efter. snacka om bonus!



Hare bra! / Olivia

2011-10-27 @ 21:38:57
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja Eleonora

Ha ha vad roligt :) Ibland känns det nästan som att det är för bra för att vara sant, som det här! SKa sittad bänkad framför tv'n i morgon kväll!

2011-10-28 @ 17:54:02
URL: http://www.ensaligblandning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0