Julfynd!

I går gjorde jag några finfina fynd på stans second hand. Jag gick dit för att leta klappar och kom hem med mest till mig själv. Jag är mäkta glad i den här klockan jag hittade och nästan inte köpte. Som tur var kom jag på bättre tankar för oj jag hade ångrat mig om den inte hade följt med mig hem.


Jag har ju dessutom länge tänkt på att vårt hem skulle behöva en köksklocka. Den här är gjord av porslin i Tyskland och är av märket "Kienzle" och jag undrar just från när den härstammar, jag skulle nog gissa på 50-tal. Hursomhelst är den otroligt fin och pryder just nu köksbordet eftersom jag inte bestämt vart jag ska sätta upp den. Det bästa är att den håller tiden otroligt bra, för när det gäller "dra upp klockor" kan man ju faktiskt aldrig veta.


 

 

Som om klockan inte vore nog hittade jag en jättesöt kakform i porslin som dessutom matchar den nya köksklockan. Det är nästan för bra för att vara sant. Länge har jag tänkt att jag skulle vilja ha en liten fin kakform och vips så fanns det. Det är nästan så jag undrar om klockan och kakformen kommer från samma underbara ställe. För kakformen var av en sådan sort att man kan hänga upp den på väggen som dekoration och jag kan riktigt se dem hänga tillsammans alldeles oranga och fina båda två....

 

 




Yesterday I went to the local thrift shop and found an amazing clock made in porslin. First I didn't think to buy it but I changed my mind and glad am I for that. Because isn't it pretty? Made in germany and keeps the time perfect, one never knows with those "wind-up-clocks". To make matters even better I also found a cake tin. Made out of porslin, small and sweet. A very good match to my new kitchen clock....


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har en likadan köksklocka som jag fått av min farmor. Den är underbar!

2011-12-08 @ 21:52:59
URL: http://www.pysselochbygg.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åh, trevligt. Vet du när hon köpte den, när den är tillverkad?? Jag är väldigt förtjust i den. verkar vara ett gediget hantverk. För den går fortfarande helt rätt utan att jag dragit upp den mer...

2011-12-08 @ 22:22:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Klockan är supersnygg! Vilken tur att du inte lämnade den! Väldigt bra när man inser sånt där precis i tid, och förstår hur mycket man skulle ångra sig =)

2011-12-09 @ 08:25:46
URL: http://swinginvitnage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0