Bye bye Blackbird....

Forftarande helt krasslig med tungt huvud, ont i halsen och en rejäl matthet i hela kroppen återstår inget annat än att ligga i sängen och kolla på Huset Eliott och längta efter friskare dagar....


Ah, och så lyssnar jag förståss lite på musik mellan varven, som Julie London till exempel.... Inte lika hes som jag är just nu men hon anväder det desto bättre....Här tillsammans med en riktigt vass basspelare...Vilket får mig önska att jag inte gav upp mina kontrabaslektioner så tidigt som jag gjorde, för det är verkligen ett härligt intstrument...Men vad vet man som tonåring egentligen....Dessutom kanske man ska vara glad över att jag inte spelar längre för man får ju faktiskt förhårdnader på fingrarna av att spela mycket bas, kanske inte hade funkat med sömnaden, speciellt inte i finare tyger där fingertoppskänslan är allt (..och hur hade det inte gått med manikyren av allt hamrande på strängarna??) ....Ska man välja då så är jag hellre ett design och sömnads-äss (med snygga naglar) än ett kontrabasdito.....Då var det bara det där med att jobba sig upp till äss-nivå kvar då, men än så länge nöjer jag mig gladeligen med glad amatör....








Still sick with the flu and listening to some Jule London. When Im not watching "House of Eliott" that is...I really hate being sick...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0